Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cererea de utilitare și-a revenit, dar termenul de livrare și prețul sunt mai mari

L’Observatoire du véhicule industriel (OVI) și-a prezentat concluziile referitoare la transportul rutier de marfă din Franța din primul semestru al anului și estimările referitoare la a doua parte a anului. De aici rezultă că, în ciuda urmelor lăsate de criza Covid-19, care sunt în continuare dificil de măsurat, anumiți indicatori economici sunt buni sau chiar foarte buni. Cererea de vehicule comerciale, de exemplu, este în creștere, chiar dacă există probleme de aprovizionare cu materii prime și componente, mai ales microprocesoare, deci termenele de livrare sunt mai mari și la fel și prețurile.

Numărul tot mai mare de constrângeri legate de tranziția energetică face mai dificilă investiția din partea transportatorilor. Iar aceștia, deși au fost recunoscuți ca actori foarte importanți în timpul crizei sanitare, au în continuare volume de activitate sub nivelul normal, așa cum arată și raportul FNTR (Federația Națională a Transporturilor Rutiere din Franța), de unde reiese că numai 19% dintre operatori au remarcat o creștere a activității în primul trimestru din 2021. Ei par mai optimiști decât la ultima analiză de acest fel și anticipează o creștere a volumelor în viitorul apropiat, însă vor trebui să se confrunte cu prețuri mai mari în încercarea de a face tranziția ecologică în timp scurt.

OVI remarcă și o revenire a înmatriculărilor de vehicule comerciale de peste 3,5 t din Europa, mai ales în Italia (+46% față de primul semestru din 2020) și țările Europei de Est. Franța a avut cu 32% mai multe înmatriculări decât anul trecut, iar autotractoarele sunt motorul creșterii, cu peste 9.500 de unități înmatriculate în primele cinci luni ale anului, un nivel peste cel mediu înregistrat în ultimi 10 ani.

Și piața de vehicule comerciale ușoare și-a revenit foarte bine și ar putea atinge o valoare record dacă se menține ritmul actual. Aceasta este dinamică mai ales datorită creșterii considerabile a comerțului electronic în timpul crizei sanitare. În ceea ce privește piața de carosare, ea este afectată de termenele mari de livrare, dar numărul vehiculelor comerciale ușoare carosate este cu 62% mai mare decât în primele cinci luni din 2020, ajungând aproape de recordul istoric din 2019.

Parcul de vehicule comerciale ușoare și grele cu energii regenerabile din Europa și din Franța este în continuare modest față de ambițiile declarate. CNG este carburantul alternativ numărul 1 pentru vehiculele grele și este prezent pe 99% din vehiculele comerciale curate. Piața germană stă cel mai bine la acest capitol, urmată de Franța și Italia.

Comenzile de vehicule grele au ajuns la un nivel normal și chiar au crescut cu 85% pentru autotractoare, față de 2020, în timp ce pentru șasiuri au fost cu 50% mai mari. Dar și prețul a crescut cu 4,6% pentru autotractoare și cu 4,5% pentru șasiuri În al doilea semestru al anului, OVI prevede o revenire și mai clară față de 2020, dar totul va depinde și de termenele de livrare. Potențialul de creștere este foarte mare, cererea este susținută, dar materia primă continuă să fie insuficientă. Piața de autotractoare se așteaptă să își reia supremația, după prăbușirea din 2020, având în vedere și faptul că, din cauza problemelor globale de aprovizionare, șasiurile pot fi păstrate mai mult timp în exploatare.

Articole similare

Ad