Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Înmatriculări de vehicule comerciale: +19,1% la nouă luni în 2021; -12,3% în septembrie

Criza de microcipuri afectează, din nou, înmatriculările de vehicule comerciale în UE, care au scăzut în septembrie cu 12,3% pe toate segmentele și pe toate piețele majore din UE, arată Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Spania a înregistrat cea mai puternică scădere luna trecută (‐26,7%), urmată de Germania (‐18,2%), Franța (-16,1%) și Italia (‐10,4%). La nouă luni de la începutul anului, cererea de vehicule comerciale noi a rămas la un raport procentual de plus 19,1%, totalizând 1,4 milioane de unități. Însă ACEA precizează că 2020 reprezintă o bază de comparație scăzută, iar asta face ca fiecare dintre cele patru mari piețe din UE să fi înregistrat o creștere în acest an: Italia (+29,7%), Franța (+16,8%), Spania (+10,4%) și Germania (+8,5%).

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t

În septembrie, înmatriculările de autoutilitare noi s-au contractat cu 13,6% în UE, la 118.903 de unități, marcând a treia lună consecutivă de scădere. Rezultatul general al regiunii nu a fost ajutat de performanța celor patru piețe majore ale sale, care au înregistrat toate scăderi de două cifre: Spania (-29,8%), Germania (-17,8%), Franța (-16,6%) și Italia (-13,8%) ).

ACEA menționează că în primele trei trimestre ale anului 2021, vânzările de vehicule utilitare ușoare din UE au crescut în continuare cu 18,7%, la aproape 1,2 milioane de unități, datorită câștigurilor substanțiale înregistrate în prima jumătate a anului. Cele patru piețe cheie au reflectat aceeași tendință, creșterea cumulativă încă în teritoriu pozitiv, în ciuda scăderilor înregistrate în ultimele luni: Italia (+29,6%), Franța (+17,4%), Spania (+9,8%) și Germania (+8,1% ).

Vehicule comerciale grele noi (HCV) de peste 16 t

După șapte luni de creștere consecutivă, cererea UE pentru camioane grele a suferit o ușoară încetinire în septembrie (-1,8%). Doar Italia (+19,4%) a reușit să înregistreze o creștere pe piețele majore din UE, în timp ce Spania (-12,2%), Franța (-10,8%) și Germania (-9,8%) au înregistrat toate scăderi.

Din ianuarie până în septembrie, aproape 180.000 de camioane grele noi au fost înmatriculate în Uniunea Europeană, în creștere cu 28,4% față de aceeași perioadă din 2020. Cu excepția Greciei (-9,2%), toate piețele UE au înregistrat o creștere până acum în 2021, inclusiv cele patru mari.

Vehicule comerciale noi medii și grele (MHCV) peste 3,5 t

În septembrie 2021, cererea UE de camioane noi a fost contractată pentru prima dată în opt luni. Polonia a continuat să aibă rezultate bune, înregistrând luna trecută o creștere de 34,7%, la fel ca Italia (+13,7%). Cu toate acestea, performanța slabă a celorlalte piețe cheie a adus rezultatul general al regiunii în scădere cu 5,8% față de septembrie 2020.

Până în acest an, vânzările de camioane noi au crescut cu 23,4%, numărând 217.000 de unități înregistrate în întreaga regiune. Toate piețele majore au înregistrat câștiguri de două cifre în această perioadă de nouă luni: Italia (+32,6%), Spania (+16,7%), Germania (+11,1%) și Franța (+11,0%).

Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t

Înmatriculările în septembrie pe segmentul autobuzelor au scăzut cu 3,8% față de anul trecut, însumând 2.377 de unități. Privind pe piețele mari din UE, rezultatele au fost mixte. Cererea a scăzut în Franța (-2,1%) și Germania (-26,3%) în special, în timp ce Italia (+63,0%) și Spania (+53,3%) au înregistrat o creștere puternică luna trecută.

La nouă luni în 2021, vânzările de autobuze noi în UE au crescut cu 5,3%, în principal din cauza bazei de comparație scăzute de anul trecut. Franța, piața lider în această categorie cu 5.103 autobuze înmatriculate, a înregistrat o creștere de 18,4% în acest an, iar Italia a urmat cu o creștere similară (+18,2%). În schimb, cererea în Spania (-6,3%) și Germania (-5,0%) a scăzut în aceeași perioadă.

Articole similare

Ad