Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele de transport au crescut uşor pe cele mai tranzitate rute vest-europene

Creşterea preţului carburantului şi criza de şoferi a determinat o creştere a costurilor firmelor de transport cu 21% în ultimii 4 ani, care s-a reflectat şi în tarifele practicate, potrivit unei cercetări de piaţă Upply, prezentată în cadrul unui webinar organizat în parteneriat cu IRU. Astfel, în ciuda unei uşoare deprecieri a preţurilor în 2020, din cauza pandemiei, piaţa europeană şi-a revenit la valorile de dinainte de 2019 şi, pe anumite relaţii, chiar le-a depăşit.

Exemple de rute analizate de Upply:

  • Madrid-Paris – tariful a crescut de la 1.342 de euro la 1.448 euro, în timp ce pe sensul Paris-Madrid s-a majorat de la 1.301 la 1.402 euro.

Vârful a fost atins în 2018, de 1.603 euro;

  • Varşovia-Duisburg – preţul mediu pe cursă a crescut de la 946 la 1.075 euro (cu un vârf la finele anului 2020, de 1.098 euro), în timp ce Duisburg-Varşovia a evoluat de la 992 la 1.033 euro;
  • Duisburg-Pars – evoluţie de la 615 la 810 euro, în timp ce dinspre Paris la Duisburg se merge cu 462 de euro acum faţă de 370 de euro în primul trimestru din 2017;
  • Evoluţie negativă a fost pe ruta Duisburg-Milano, în scădere de la

1.309 euro la 1.263 euro. Pe retur – Milano-Duisburg – preţul mediu pe cursă este acum de 1.160 euro (în creştere de la 1.088 euro în primul trimestru din 2017).

Transporturile pe rutele care leagă Marea Britanie de Europa şi invers au rămas relativ constante, la tarife de aproximativ 800 de euro pe relaţia Lille-Londra şi între 450 şi 500 de euro pe retur, Londra-Lille.

De precizat că operaţiunile camioanelor străine în Marea Britanie au scăzut cu aproape 13% faţă de 2019, întrucât companiile de pe continent consideră că este mult prea complicat acum să facă transport în Regatul Unit.

O altă informaţie interesantă prezentată de Upply este evoluţia preţului per km în Franţa, la transportul naţional. Acesta a crescut de la 1,40 euro/km în ianuarie 2019 la aproape 1,44 euro per km la sfârşitul semestrului al treilea din 2021 (a revenit la vârful atins în noiembrie 2019). Preţul mediu vizează atât grupajele, cât şi camioanele complete.

În prezent, Upply şi IRU analizează impactul pe care îl va avea obligativitatea întoarcerii camioanelor în ţara de înmatriculare la fiecare 8 săptămâni, precum şi influenţa creşterii preţului la energia electrică în tarife.

Articole similare

Ad