Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană a inițiat consultările privind emisiile de camioane și autobuze

Comisia Europeană a pus la dispoziția cetățenilor UE revizuirea standardelor de emisii pentru vehiculele grele, pentru ca oricine să poată aduce comentarii și sugestii. Transportul rutier este responsabil pentru 21% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din Uniunea Europeană.

Mai departe, vehiculele grele generează aproximativ 6% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră și fără măsuri suplimentare, sectorul nu va aduce o contribuție suficientă la obiectivele climatice asumate prin Green Deal pentru 2030 și 2050. Conform scenariului de referință din 2020, emisiile de CO2 din sectorul vehiculelor grele vor fi reduse doar cu aproximativ 7% până în 2030 și cu 12% până în 2050 comparativ cu nivelurile din 2015. Printre principalele cauze ale acestor cifre mici se numără creșterea așteptată a cererii de transport greu și reglementările actuale care nu vor stimula suficient investițiile în vehicule cu emisii zero.

În plus, există încă deficiențe și bariere care împiedică piața să realizeze o reducere a emisiilor de CO2 provenite de la vehiculele grele sau să adopte mai rapid vehicule cu emisii zero: un acces insuficient la finanțare, lipsa infrastructurii de reîncărcare sau realimentare necesare, lipsa stimulentelor financiare etc.

Din acest motiv, Comisia a propus crearea unui regulament care să unească și să armonizeze eforturile în această chestiune ale tuturor statelor membre. Contribuțiile trimise vor fi luate în considerare în dezvoltarea și îmbunătățirea inițiativei privind reducerea emisiilor de CO2.

Articole similare

Ad