Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Autobuzele din Spania, echipate cu alcolock din iulie 2022, iar vehiculele de marfă din 2024

Pe 21 decembrie a fost publicată Legea Siguranței Rutiere din Spania, care aduce noutăți importante ce vizează, printre altele, comportamentele ce duc la pierderea de puncte de către șoferi: folosirea telefonului mobil în timp ce conduc, efectuarea de depășiri care pun în pericol cicliștii sau aruncarea de obiecte care pot cauza accidente sau incendii pe stradă, care, toate, duc la pierderea a câte șase puncte, în creștere față de reglementarea anterioară.

Legea mai stabilește că toate autobuzele înmatriculate începând din iulie 2022 trebuie echipate cu alcolock, dispozitivul care analizează respirația și împiedică șoferii să pornească vehiculul dacă se detectează depășirea nivelului permis de alcool.

Înainte de dezbaterea din Parlament pe marginea acestei legi, proiectul includea aceeași obligație și pentru utilitarele de transport marfă de peste 3,5 t, dar federația transportatorilor spanioli FENADISMER și-a exprimat rezervele în ceea ce privește votarea unei asemenea modificări, deoarece, deși se știe clar că ea ar contribui la creșterea siguranței rutiere, nu este mai puțin adevărat că o astfel de obligație numai pentru vehiculele comerciale, nu și pentru autoturisme, ar transmite societății mesajul greșit că sectorul de transport are cele mai slabe punctaje în ceea ce privește condusul sub influența băuturilor alcoolice – ceea ce este fals.

Conform datelor de la Directoratul General al Traficului din Spania, în peste 10% dintre accidentele cu victime și peste 20% dintre accidentele mortale din ultimii trei ani alcoolul a fost un factor care a contribuit la incidente, dar procentul șoferilor implicați în accidente care au ieșit pozitiv la testul de alcoolemie a fost semnificativ mai mare în rândul celor care conduc autoturisme private decât în rândul celor profesioniști: 10%, față de 2%, în timp ce motocicliști au fost 12%.

De aceea legea nu se aplică și camioanelor din iulie 2022, ci din 2024, la fel ca în cazul autoturismelor (care se așteaptă să fie vizate și ele de această normă), în acord cu Regulamentul European privitor la vehicule.

Articole similare

Ad