Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aglomerația din terminale a dus la mai multe pagube provocate de lovirea containerelor

Furnizorul independent de asigurări TT Club a realizat o analiză pentru 2020 din care reiese că cele mai mari pierderi din transportul maritim sunt cauzate de incidentele provocate de impact, de coroziunea suprafețelor interioare ale containerelor-cisternă și de contaminarea cauzată de încărcăturile anterioare.

Analiza arată că efectele creșterii volumelor de containere-cisternă utilizate pentru comercializarea substanțelor chimice și a altor lichide asupra tranzacțiilor primare est-vest au modificat profilul de risc de deteriorare a acestor unități. În timp ce în anii precedenți contaminarea era o sursă majoră de pierderi pentru operatorii de containere-cisternă, cifrele actuale arată că incidentele de impact sunt pe primul loc, cu 36%. 27% au avut loc din cauza coroziunii și 18% din cauza contaminării. Iar ca împărțire pe regiuni incidentele urmează în linii mari modelul tranzacțiilor în care sunt folosite containere-cisternă: 50% din incidente au avut loc în Asia-Pacific, 36% în Europa și 13% în cele două Americi.

TT Club asigură peste 50% din flota globală de containere-cisternă, iar aceste informații se bazează pe cererile de despăgubiri primite în 2020. Incidentele produse ca urmare a impactului sunt efectul volumelor mult mai mari de containere manipulate în terminalele maritime și intermodale, unde se întâmplă circa 63% din incidentele legate de impact. Accidentele din transportul rutier sunt a doua cea mai importantă cauză a deteriorărilor produse în urma impactului, cu un procent mai mare în America (aproape 50% din total), deși în această regiune se produc doar 21% din numărul total de incidente legate de impact.

Dintre incidentele unde a fost vorba de coroziune, 87% se întâmplă în Asia și cele mai multe, 59%, presupun substanțe periculoase.

Incidentele produse de contaminare sunt mult mai rare decât în anii trecuți, poate datorită volumelor mai mari de schimburi, restricțiilor de capacitate și începutului unor congestii serioase. Încărcăturile sunt acceptate mult mai ușor de către destinatari, chiar și atunci când se suspectează o mica problemă de contaminare, din cauză că înlocuirea produsului de către furnizorul lui ar putea fi complexă și mare consumatoare de timp.

Articole similare

Ad