Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz a continuat să livreze flote și să conducă detașat în topul producătorilor

Mercedes-Benz Trucks & Buses Romania a reușit să își mențină poziția de lider de piață, cu peste 1.500 de autocamioane noi înmatriculate, conform datelor DPRCIV, și cu o cotă de circa 23%.

Valeriu Zaharia, CEO-ul companiei, remarcă o îmbunătățire simțitoare a semnalelor primite de la fabrică, deci măcar temporar situația aprovizionării cu piese și componente și a livrărilor este bună față de lunile din urmă, când vehiculele ajungeau la client cu mare întârziere.

În decembrie mai existau câteva locuri în producție pentru camioane care să poată fi livrate în ultimul trimestru al lui 2022. „Poate se vor schimba în bine lucrurile. Suntem încă rezervați cu pronosticurile pentru acest an, dar deocamdată vedem o schimbare pozitivă – nu știm însă dacă ea va continua și peste șase luni.“ Chiar și în aceste condiții, compania continuă să vândă camioane, câtă vreme clienții înțeleg situația și acceptă să semneze acum un contract cu livrare peste 9-12 luni sau chiar mai mult și să achite și un mic avans pentru asta, pentru a arăta că sunt serioși în decizia de achiziție.

Prețul camioanelor noi Mercedes-Benz a crescut în medie cu 2% față de 2020, iar în 2022 și 2023 vor urma alte scumpiri, cauzate mai ales de creșterea prețului materiei prime și materialelor folosite, mai ales oțel și cauciuc.

O posibilă explicație pentru scumpirile mai mici comparativ cu alți producători este aceea că MB a vândut flote mai multe și mai mari, deoarece nu a limitat numărul de camioane pe care îl putea comanda un client, ci eventual l-a eșalonat și a lăsat unele loturi chiar pentru 2023. Cele mai mari flote din 2021 sunt de 135 de camioane pentru transport pe distanțe lungi și 64 de camioane de construcții, iar restul au fost medii, de 10-15 camioane.

Articole similare

Ad