Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii nu sunt de acord cu returnarea a doar 4 eurocenti din acciza

OUG 14 din 2 aprilie 2014, publicata doua zile mai tarziu in Monitorul Oficial, consfinteste restituirea a 4 eurocenti din acciza aplicata pretului litrului de carburant pentru motorina alimentata dupa intrarea in vigoare a ordonantei si pana la 31 martie 2009. De aceasta facilitate vor beneficia companiile de transport marfa contra cost sau in cont propriu, pentru vehiculele avand masa maxima autorizata de cel putin 7,5 t, precum si operatorii de transport persoane care efectueaza servicii contra cost sau in cont propriu, pentru autovehiculele din categoriile M2 si M3.
 

Curios, sunt exceptate aici firmele care fac transport public local de persoane. In acest caz, este foarte posibil ca pretul biletelor de calatorie la transportul urban sa fie majorate, lucru care se va resimti imediat in buzunarul calatorilor. Este adevarat insa ca in cele mai multe situatie acest tip de transport este subventionat, astfel ca pentru ca nu fi afectati cetatenii autoritatile locale ar trebui sa majoreze subventiile acordate operatorilor publici. Si uite asa banii se muta dintr-o parte in alta, fara rost. Mai rau este ca desi introducerea accizei a fost justificata initial prin finantarea investitiilor in infrastructura rutiera, este foarte posibil ca banii sa nu ajunga, de fapt, la drumuri, deoarece nu se pot constitui intr-un buget special destinat. Ei vor fi varsati in bugetul de stat, fara sa se stie mai departe ce se va intampla cu ei.
Conditiile, procedura si termenele de restituire pentru cei patru eurocenti/litru se vor stabili prin hotarare a Guvernului. Situatia de compromis adoptata de autoritati a fost incadrata in creditele de angajament si bugetare aprobate prin legea bugetului de stat pentru Programul „Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii din cadrul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale“. Masura nu este insa pe placul transportatorilor. „Daca Romania aplica un pret al carburantului majorat cu 7 eurocenti si nu se returneaza intreaga suma, atunci pretul carburantului vandut la noi va fi mai mare decat cel vandut in tarile vecine. Transportatorii romani vor merge si vor alimenta oriunde in alta parte unde primesc acciza inapoi si ajung la un pret final mai mic decat in Romania. Astfel, daca guvernantii nostri conteaza pe sume importante din aplicarea accizei vor primi in final mult mai putin“, a aratat Constantin Isac, presedinte UNTRR.

Articole similare

Ad