Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Despre soferi, din mai multe perspective

Cum soferii au fost in centrul atentiei la conferinta de la Cluj-Napoca, printre temele abordate s-a numarat si cea referitoare la problemele pe care ei le creeaza angajatorilor, urmata de enumerarea unor solutii care sa le permita acestora din urma sa se apere de daunele provocate (accidente, amenzi, furturi de carburant sau de bunuri, pierderea unor contracte din cauza comportamentului neadecvat al conducatorilor auto s.a.).
 

In cadrul acestei dezbateri, avocatul George Iacob-Anca a prezentat cadrul general care reglementeaza relatia dintre transportator si sofer, inclusiv raspunderea patrimoniala a acestuia din urma, si trei spete in care a aparat firme de transport ce au actionat in justitie soferi in urma distrugerii sau furtului camionului si/sau marfii, si in care hotararea definitiva a fost in favoarea clientilor sai. Chiar si in aceste cazuri, a tinut sa sublinieze vorbitorul, legea nu permite decat recuperarea unei parti din valoarea daunei.
Mircea Manescu, directorul general Ahead Logistics, a vorbit din nou despre o idee pe care a sustinut-o si cu alte ocazii, necesitatea incheierii unei asigurari de mal praxis si in cazul soferilor, asa cum se face in alte state europene. In felul acesta firmele de asigurari vor putea alcatui, cu respectarea legii protectiei datelor personale, o lista neagra – obiectiv pe care cativa manageri de transport de la noi il au de ani de zile, dar care legal este aproape imposibil de realizat – si vor tine cont, la incheierea unei polite, de cei care au la activ incidente si le-au obligat astfel sa plateasca daune. Iar conducatorii auto vor fi responsabilizati, deoarece stiu ca in aceasta baza de date sunt inregistrate toate incidentele pe care le-au creat, iar cand vor vrea sa se mute la o alta firma, care din cauza lor ar avea de platit mai mult pentru o noua polita, vor fi refuzati.
Gheorghe Vlase, recunoscut pentru faptul ca de circa sase ani petrece mult timp printre soferi si traieste ca ei, a subliniat, printre altele, caracterul precar al pregatirii profesionale, si nu numai, a acestora, in ciuda ofertei bogate de traininguri de condus de pe piata, si a aratat ca investitia necesara pentru cursuri s-ar amortiza foarte repede.
Dan Niculescu (director de transport Dianthus) si Decebal Popescu (CEO Cartrans) au subliniat cat de benefic este schimbul de experienta pe care il au aceste doua firme, la nivel de departamente, si au vorbit despre masurile pe carele iau pentru a se proteja de diferite tipuri de prejudicii pe care le-ar putea aduce soferii, dar si despre modalitatea de premiere a acestora pentru rezultate bune in ceea ce priveste economia de carburant.
Iar Cristina Budoaica (OTZ) s-a pronuntat foarte ferm in favoarea unor masuri dure de disciplinare si sanctionare a soferilor. „Daca soferul e angajatul nostru este responsabil pentru marfa si in caz de dauna il penalizam pentru a ne recupera prejudiciul, iar daca vrea sa plece ii facem cercetare disciplinara, cu comisie de specialitate. Deci avem toate parghiile legale pentru a ne indrepta impotriva soferilor, nu trebuie sa-i lasam nesanctionati sau nepregatiti. In ceea ce priveste furturile de motorina, pentru a evita pagubele prea mari nu alimentam decat cate 100-200 l. In felul acesta ne stresesaza mai mult, pentru ca ne suna mereu sa mai alimentam, dar macar nu riscam sa fuga soferii cu 1.000 l de motorina.“

Articole similare

Ad