Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN cauta solutii de reducere a costurilor, inclusiv prin colaborarea cu Scania

Dupa preluarea de Volkswagen a tuturor actiunilor la Scania, colaborarea dintre MAN si Scania a devenit iminenta, Anders Nielsen, CEO MAN Trucks&Buses declarand ca "important este ca in ochii clientilor nostri sa ramanem competitori, mai ales ca 50-60% din vanzarile de camioane se fac prin licitatii. Clientii trebuie sa stie daca respectivele doua companii sunt competitoare sau vorbim de aceeasi companie. Iar noi suntem in competitie din punct de vedere comercial. De asemenea, trebuie sa fie o limita in ceea ce priveste asemanarea produselor.
 

Clientii cumpara MAN pentru ca le place camionul sau pentru ca sunt multumiti de serviciile furnizate. Partea de after-sales conteaza foarte mult in afacere per total, dar contribuie semnificativ si la loializarea clientilor. Daca atunci cand cumperi un autoturism stii ca nu te vei intalni cu dealerul cel putin trei ani, pentru ca nu ar trebui sa existe probleme, in cazul achizitiei de camioane, mai ales in cazul flotelor mari, relatia cu dealerul este foarte stransa si asa ne putem tine clientii aproape. Nu doar camionul in sine este important, ci si partea de service. Iar retelele celor doua marci nu pot fi unificate, ca in cazul Renault Trucks si Volvo, primul fiind mai puternic in sudul Europei si unele piete africane, Orientul Mijlociu. In schimb, MAN si Scania sunt prezente pe aceleasi piete si nu s-ar putea ajunge la o rebranduire fara ca unul dintre cei doi sa reduca pretul, ceea ce nu ar avea niciun sens", a mai spus Nielsen.
"Bineinteles ca impartim cu Scania multe lucruri, chiar daca suntem competitori, cum ar fi componentele de la furnizori. Deja se simt primele efecte pozitive in materie de achizitii, cel putin, dar diferentele vor ramane, clientii vor vedea deosebirile dintre MAN si Scania."
Totusi, MAN nu va renunta la anumiti furnizori traditionali precum ZF. "Sunt oportunitati mari in a lucra cu Scania pe partea de cutii de viteze, dar asta nu inseamna ca vom renunta la ZF, mai ales ca Scania nu a reusit sa aiba inca un portofoliu complet de cutii de viteze."

Articole similare

Ad