Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler Buses anunţă introducerea sistemului complementar de producere a energiei electrice la bord pentru eCitaro

Daimler Buses şi-a propus ca până la începutul deceniului următor să ofere vehicule electrice pe baterii sau cu pilă de combustie pe hidrogen (H2) pe toate segmentele de piaţă, iar până în 2039 să comercializeze în Europa doar modele neutre din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, aşa cum a declarat Till Oberwörder, Şeful Daimler Buses, în cadrul evenimentului eMobility Days, desfăşurat la începutului lunii la Mannheim, în Germania.

Producătorul german a anunţat faptul că pentru 2023 pregăteşte lansarea unui sistem complementar, cu pilă de combustie pe hidrogen, pentru producerea energiei electrice la bord, în vederea creşterii suplimentare a autonomiei autobuzului urban eCitaro până la 400 km (350 km la autobuzul de 18 m). În acest fel, eCitaro va putea răspunde tuturor cerinţelor operatorilor urbani privind parcursul zilnic al vehiculelor.

Sistemul electric cu pilă de combustie pe H2 este furnizat de Toyota şi are o putere maximă de 60 kW. Design-ul plat îl face ideal pentru montarea pe plafonul autobuzului electric, la fel ca şi rezervoarele de H2, care înmagazinează câte 5 kg H2 fiecare. Sistemul este modular, astfel că eCitaro solo poate fi echipat cu 5 sau 6 rezervoare, amplasate în partea din faţă a plafonului, în timp ce versiunea articulată, cu 6 sau 7 rezervoare, pentru o capacitate maximă de 35 kg H2. Pachetele de baterii NMC 3, care merg împreună cu sistemul de producere la bord a energiei, au 294 şi respectiv 392 kWh.

„Optăm deocamdată pentru tandemul baterii NMC 3 performante-sistem complementar pe H2 în locul unui sistem electric integral cu pilă de combustie pe H2, deoarece energia electrică este mult mai ieftină decât H2, iar companiile de transport o pot produce individual în anumite cantităţi, utilizând panouri solare”, a declarat Michael Klein, director de Dezvoltare şi Producţie Daimler Buses.

Următorul obiectiv stabilit este creşterea autonomiei la 450 km până în 2024. Tot peste doi ani se intenţionează şi creşterea suplimentară a gamei de autobuze electrice cu modelul compact şi foarte manevrabil eCitaro K, iar pentru 2025 a fost anunţată lansarea autobuzului interurban electric. În fază de proiect este şi autocarul electric, pentru un orizont de timp puţin mai îndepărtat.

Articole similare

Ad