Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de șoferi: Germania propunere ca toţi şoferii să poată conduce camioane de până la 12 t

Germania este probabil cea mai afectată țară din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte criza de șoferi. Conform celor mai recente estimări sectoriale, deficitul de conducători auto pentru vehiculele comerciale grele este între 80.000 și 100.000 de șoferi, de aproximativ 4 ori mai mult decât în Italia, care ar avea nevoie de aproximativ 25.000 de şoferi.

Situația riscă să devină și mai alarmantă în următorii ani, în condiţiile în care anual se pensionează în Germania 30.000-35.000 de șoferi, însă se eliberează în medie doar 15.000-20.000 de permise de conducere noi pentru categoria C/C+E. Astfel, în doar 10 ani, deficitul de conducători auto profesionişti s-ar putea ridica la 230.000.

Dirk Engelhardt, purtătorul de cuvânt al consiliului de administrație al Asociaţiei Germane de Transport Rutier şi Logistică (BGL), a declarat într-un interviu acordat recent presei germane că lipsa de atractivitate a profesiei se datorează în special salariilor mici, condițiilor dificile de muncă, dar și faptului că este tot mai greu de împăcat viața profesională și cea privată. „Dacă peste toate acestea adăugăm restul problemelor cu care se confruntă şoferii profesionişti – blocaje în trafic, controale rutiere, presiune pe respectarea termenelor de livrare – este inevitabil ca toate acestea să-i determine pe mulți să renunţe a se mai supune acestui stres”.

BGL a propus, de altfel, câteva soluții la criza şoferilor. Printre acestea se numără modificarea legii permiselor de conducere. În practică, asociația germană consideră că ar avea sens să lase toţi şoferii să conducă camioane de până la 12 t. „Dacă cineva dobândește un permis de conducere auto ar trebui să i se permită să conducă camioane de până la 7,5 sau chiar 10 sau 12 tone, la fel ca în cazul permisului anterior clasa 3”, a spus Engelhardt. „Ar fi utile și simplificări în prelungirea permisului pentru șoferii de camion cu vârsta peste 50 de ani și pregătirea online pentru formarea continuă obligatorie a șoferilor de camion”.

BGL susţine şi integrarea imigranților din afara UE în acest sector, prin acorduri bilaterale cu țări terțe, cum ar fi Turcia, de exemplu, cu scopul de a obține calificările necesare pentru transportul domestic. Potrivit asociației, începerea unui test pilot în acest sens ar oferi oportunități enorme.

Articole similare

Ad