Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costul/km, un criteriu care atarna tot mai greu in balanta

„Unul dintre motivele pentru care am vandut bine in 2014 e ca am dus camioanele la clienti, sa le testeze“, explica Ovidiu Pintilie, seful diviziei Trucks din cadrul Mercedes-Benz. „Am derulat multe actiuni, de la testarea unui camion nou, oferta de inlocuire a unuia vechi si oferta de finantare care se potriveste mai bine cu cerintele afacerii clientului pana la pachete de servicii after sales. Au fost si campanii si oferte comerciale si toate impreuna ne-au ajutat sa atingem aceasta cifra.“
Reprezentantul MB constata faptul ca, fata de modul de evaluare a unei oferte comerciale pe care transportatorii il aveau acum cativa ani, in prezent tot mai multi analizeaza ofertele din punct de vedere al structurii de cost/km, si nu in functie de pretul de achizitie.
 

De exemplu, pentru cei care fac transport international si parcurg un numar mare de kilometri, costurile cu motorina sunt mai mari in structura costului total, costurile fixe sunt mai mici, iar taxele de drum vor avea o pondere tot mai mare din 2015, astfel ca ei se indreapta spre camioane noi. Pentru cei care fac intern, pe de alta parte, amortizarea reprezinta costul cel mai mare, asa ca ei vor prefera vehiculele rulate.
In plus, „datorita preocuparii pentru costul total de exploatare raportat la numarul de kilometri, am observat ca tot mai multe firme, in special cu flote, incep sa prefere leasingul operational, care le permite sa se concentreze asupra activitatii de baza, asupra eficientizarii rutelor si asupra costurilor indirecte, si le garanteaza reducerea costurilor variabile (reprezentate doar de carburant, care e direct dependent de rulaj si de conditiile de transport).
Prin leasing operational au fost finantate 10-15% din camioanele vandute de MB in 2014, restul pana la 50% fiind in leasing financiar, in timp ce alte 50% au fost cumparate cash sau cu credit.

Articole similare

Ad