Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Colaborarea între industrii pentru a permite electrificarea transportului greu

Un nou autocamion electric cu baterii a început să circule pe drumurile din regiunea Mälardalen, Suedia. Autocamionul electric este unul dintre primele de acest tip și poate transporta încărcături de până la 64 de tone. Scania, compania de servicii de transport și utilaje Foria și compania de reciclare și mediu Rang-Sells au făcut posibil acest lucru. Camionul electric face parte din proiectul REEL.

„Noul nostru camion electric va face parte dintr-o soluție de transport care permite un sistem circular. Acum, Foria poate transporta reziduuri de cenușă de la centrala termică din Mälardalen la noile instalații ale Ragn-Sells, unde substanțele valoroase pot fi reciclate și reutilizate, fără emisii de la camion”, a declarat Fredrik Allard, șeful diviziei Power Solutions, Scania.

Pentru a accelera dezvoltarea transportului greu electrificat și fără emisii, Scania, Foria și Ragn-Sells au început o colaborare între industrii. Scania a livrat autocamionul electric cu baterii, care poate suporta sarcini de până la 64 de tone. Foria este responsabilă pentru operațiunile camionului, care va transporta cenușa de la centrala termică din regiunea Mälardalen pentru a fi reciclată la noua instalație Ash2Salt a Ragn-Sells de la Högbytorp, la nord-vest de Stockholm.

Camionul electric cu baterii este deja în operare, transportând reziduurile de la centrala termică din Mälardalen la Högbytorp, pentru depozitare până la punerea în funcțiune a noii instalații. În prezent, există mai multe soluții pentru transportul electrificat, dar majoritatea sunt pentru distanțe mai scurte și cu camioane mai puțin grele.

„Acest camion electric este un pas mare și vital pentru Foria dacă vrem să trecem la electricitate. Colaborarea cu Scania și Ragn-Sells ne permite să învățăm și să evaluăm viitoarele investiții în tehnologii care nu folosesc combustibili pe bază de fosili”, spune Tove Winiger, manager de sustenabilitate la Foria.

Odată ce noua unitate va fi deschisă, camionul electric va lucra în două schimburi pentru a reduce numărul de transporturi care funcționează pe bază de combustibil fosil. Pentru a evita opririle inutile și costisitoare, camionul va fi încărcat rapid la încărcare și descărcare. La instalația Ragn-Sells de la Högbytorp, compania de tehnologie ABB a livrat două încărcătoare foarte eficiente cu o capacitate de 160 kW. Intenția este ca aceeași posibilitate de încărcare să fie disponibilă și la centrala termică unde se colectează cenușa, mai târziu.

Această colaborare face parte din Regional Electrified Logistics (REEL), o inițiativă prin care companii și organizații suedeze de top accelerează tranziția către transporturi electrificate fără emisii. Inițiativa este condusă de CLOSER, platforma suedeză pentru eficiență în transporturi, care beneficiază de sprijinul programului Fordonsstrategisk forskning och Innovation (FFI) pentru a deschide calea către tranziția către transportul electric de marfă pe piața suedeză. ABB oferă două unități de încărcare cu o capacitate de 160 kW care sunt adaptate pentru utilizarea la Högbytorp. Aceste încărcătoare extrem de eficiente permit o încărcare rapidă cu un spectru larg de niveluri de putere, care se potrivesc bine pentru cererea de încărcare adaptată la operațiunile camioanelor electrice. Soluția de încărcare are o construcție robustă, diagnosticare de la distanță și instrumente administrative care fac posibilă operarea timp îndelungat.

Articole similare

Ad