Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FAN Courier: Cifră de afaceri de 225 de milioane de euro şi investiţii de 31,5 milioane de euro în 2022

FAN Courier a anunţat o cifră de afaceri de 225 de milioane de euro pentru 2022, în creştere cu 10% faţă de anul anterior. În ciuda mediului politico-economic plin de provocări, compania de curierat şi-a continuat investiţiile masive în tehnologizare, digitalizare şi servicii de livrare alternativă, precum şi extinderea şi automatizarea hub-urilor, nivelul total al investiţiilor planificate şi realizate ridicându-se la 31,5 milioane de euro.

„2022 a fost un an plin de incertitudini şi provocări, venit după alţi doi dominaţi de imprevizibilul pandemiei. Anul acesta, cea mai mare provocare a fost gestionarea corectă a creşterii preţurilor la combustibil şi energie, costuri cu impact semnificativ în activitatea noastră curentă. Din cauza acestor scumpiri, am fost nevoiţi să majorăm tarifele cu 6-7% şi să introducem indexul de combustibil pentru fiecare expediţie. Impactul creşterii costurilor a fost atât de puternic, încât ne aşteptăm la o scădere semnificativă a profitabilităţii. Am observat în piaţă, mai ales după izbucnirea războiului din Ucraina, dar şi din cauza scumpirilor în lanţ la produsele de bază, o stare de aşteptare şi de chibzuinţă în rândul consumatorilor, stare generată în mare parte de scăderea puterii de cumpărare. La categoria veşti bune putem aminti o creştere a interesului clienţilor pentru livrările alternative – lockere, collect point etc. – zone spre care am direcţionat şi o mare parte a investiţiilor în acest an”, a declarat Adrian Mihai, CEO şi co-fondator al FAN Courier.

Comerţul online a avut o pondere de 60-65% în activitatea companiei în 2022, iar estimările rămân în continuare de creştere, mai ales în contextul campaniilor tradiţionale de discount-uri din ultimele două luni ale anului. De altfel, în ceea ce priveşte campania de Black Friday, majoritatea sellerilor a avut creşteri importante, fapt ce s-a reflectat şi în activitatea FAN Courier. Particularitatea din 2022 a fost că s-a înregistrat o scădere a comenzilor de bunuri cu ciclu de viaţă mai mare (de exemplu, electrocasnice), în favoarea bunurilor de larg consum (haine, cosmetice etc.).

Tot în 2022, FAN Courier a înfiinţat departamentul Sustenabilitate şi Impact, în vederea obţinerii unui echilibru între nevoile şi interesele tuturor părţilor implicate – mediu înconjurător, angajaţi, acţionari, furnizori, clienţi etc. Un obiectiv foarte important asumat este neutralizarea amprentei de carbon până în 2040, FAN Courier fiind prima companie românească semnatară a „The Climate Pledge”. Pentru 2023, FAN Courier estimează o creştere a pieţei de curierat cu 10-15%, după ce în acest an a atins o valoare de 850 de milioane de euro, dar şi o creştere a business-ului propriu cu 15%. De asemenea, FAN Courier va continua dezvoltarea activităţii în Republica Moldova, unde a investit până acum 3 milioane de euro.

Articole similare

Ad