Confruntată cu lipsa cronică de șoferi de camion care afectează aproape toată Europa, compania lituaniană de transport Manvesta și-a identificat țara potențială din care să atragă forțe proaspete pentru a-și reface flota. Este vorba de Sri Lanka, o țară asiatică care, din cauza pandemiei, se confruntă cu una dintre cele mai grave crize economice din istoria sa.
De fapt, compania a publicat, prin intermediul agenției de recrutare Fortuna, un anunț de angajare prin care spune că este în căutarea a 250 de șoferi din insula din sud-estul Asiei, aleși, de preferință, dintre cei care au deja experiență în transportul internațional de camioane, vorbesc fluent engleza, au sub 45 de ani și dețin deja un permis de conducere CE.
Pentru a-i atrage pe șoferi, Manvesta le oferă un salariu lunar de până la 2.550 de euro, plus posibile bonusuri, precum și cazare, program de lucru flexibil și un pachet de asigurare de 365 de zile. De asemenea, este inclus și un „program de mentorat” (formare), destinat, în mod evident, șoferilor cu puțină experiență.
Dar acesta nu este singurul episod disperat la care recurg companiile de transport lituaniene pentru a remedia problemele de recrutare a șoferilor. În urmă cu câteva luni, câteva asociații de transport lituaniene au semnat, cu sprijinul Girteka, un acord cu Ministerul Transporturilor din Uzbekistan pentru a deschide o școală la Tașkent, în care să formeze 1.500 de șoferi, în timp ce CargoGO Logistics a abordat direct problema, căutându-i pe aceștia în India.
Acesta este un semn clar al modului în care țara a ales o cale foarte specifică pentru a-și satisface nevoile de recrutare, aceea de a trece din ce în ce mai mult granița continentală și să nu investească în șoferi tineri europeni.