Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier fără emisii pare mai realist pe termen scurt decât cel feroviar

Publicația germană Verkehrs Rundschau, în urma unei discuții cu parlamentarii „verzi“ din această țară, își exprimă îngrijorarea privitoare la faptul că în transportul feroviar nu vor apărea la timp capacitățile necesare pentru a rezolva problemele legate de CO2 în transportul de marfă, astfel încât ar putea avea mai mult sens să ne bazăm pe camioane neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2 decât pe trenuri.

În cadrul aceleiași discuții, un cercetător de la TU Berlin s-a arătat sceptic că rețeaua feroviară poate fi extinsă suficient de repede pentru a reduce la timp emisiile de CO2 în transportul de marfă și a estimat că un model de patru ore de condus urmate de o jumătate de oră de încărcare rapidă a camionului și apoi de alte patru ore de condus este realist în viitorul apropiat. Iar capacitățile de transport ar merge către cei care obțin cea mai mare productivitate și deci au cea mai mare disponibilitate de a plăti.

Un reprezentant al asociației HDB din industria construcțiilor a adăugat că o creștere cu 10% a ponderii transportului feroviar ar însemna o dublare a performanței sale în transport, dar a recunoscut că nu vede soluții concrete, având în vedere blocajele actuale de capacitate de pe rețeaua feroviară.

În plus, constructorii germani resping ideea „verzilor“ de a muta pur și simplu capacitățile de la construcția de drumuri la construcția de calea ferată, deoarece calificările angajaților sunt complet diferite în cele două domenii, iar firmele au și ele profiluri complet diferite.

Articole similare

Ad