Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană va pune în aplicare cele 44 de tone la nivel european

Potrivit Fenadismer, Comisia Europeană va începe în următoarele săptămâni să modifice actuala directivă europeană privind greutățile și dimensiunile vehiculelor de transport, ca parte a Strategiei europene de mobilitate durabilă, cu scopul de a contribui la o reducere semnificativă a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi, din care 26% provin de la vehiculele grele de marfă.

Comisia Europeană a constatat că, în prezent, există o fragmentare reală a pieței pentru utilizarea vehiculelor mari și supraponderale, din cauza unui mozaic de norme naționale și bilaterale sau multilaterale privind greutățile și dimensiunile maxime, a diferitelor cerințe și a sistemelor de autorizare existente, precum și a utilizării insuficiente a combustibililor alternativi și a vehiculelor cu emisii zero, precum și a dispozitivelor aerodinamice și, prin urmare, consideră că este necesar să se ecologizeze transportul rutier prin accelerarea utilizării vehiculelor grele cu emisii zero, precum și să se asigure libera circulație a mărfurilor și să se îmbunătățească respectarea normelor de trafic transfrontalier.

De asemenea, Comisia Europeană consideră că normele actuale ale UE împiedică utilizarea întregului potențial al combinațiilor de vehicule standard mai lungi (așa-numitul „sistem modular european”) pentru ecologizarea sectorului. Această fragmentare afectează și alte domenii de piață, cum ar fi transportul intermodal (transportul care utilizează mai multe moduri de transport pentru aceeași încărcătură) și transportatorii de vehicule (ale căror caracteristici specifice nu sunt luate în considerare), ceea ce duce la pierderi suplimentare de eficiență.

Din acest motiv, Comisia Europeană consideră că este necesară actualizarea legislației europene în vigoare pentru a armoniza reglementarea actuală, pentru care va include în proiectul de directivă care va fi elaborat în viitorul apropiat, ca fiind cea mai eficientă măsură pentru atingerea acestor obiective, autorizarea automată a transportului transfrontalier de vehicule mai grele sau mai lungi între toate statele membre vecine care permit acest lucru, precum și armonizarea și alinierea greutăților și dimensiunilor maxime la cele mai comune limite permise în prezent, și anume creșterea acestora la 44 de tone, așa cum este deja permis în 13 state membre, permițând o lungime cu încărcătură de 20,75 m pentru vehiculele de transport și sistemele modulare europene cu o lungime de până la 25,25 m și 60 de tone.

În acest sens, trebuie amintit faptul că, la nivel național, Ministerul Transporturilor a inclus în acordurile semnate cu asociațiile de transportatori în decembrie 2021 introducerea progresivă a celor 44 de tone în flota de transport spaniolă, precum și simplificarea cerințelor pentru autorizarea și circulația mega-camioanelor și a duotrailerelor și creșterea înălțimii în unele specialități de transport, pentru care sunt în curs de desfășurare reuniuni tehnice cu asociațiile care compun Comitetul Național de Transport Rutier în vederea aprobării acestora în lunile următoare.

Articole similare

Ad