Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Automatizarea, cheia eficientizării în producție și intralogistică

Tot mai multe start-up-uri în intralogistică țintesc să se propulseze la nivel internațional, iar testele IFOY Award sunt platforma ideală pentru popularizarea ideilor. Desigur, nu oricine ajunge finalist la cel mai prestigios eveniment de profil al anului. Totuși, anul acesta, nu mai puțin de 7 companii au primit nominalizarea la categoria „Start-up of the year” pentru IFOY Award 2023. Vi le prezentăm în continuare, alături de finaliștii la categoriile „Software Intralogistic” și „Special of the year”.

În contextul crizei forței de muncă în producție și logistică, automatizarea va deveni în scurt timp o necesitate și nu atât un lux, cum este privită în prezent. Este adevărat, pentru ca investiția în automatizarea depozitelor să fie rentabilă, iar amortizarea să se facă într-o perioadă de timp rezonabilă, este nevoie de volume susținute. Cu toate acestea, apar tot mai multe soluții robotizate la scară redusă, care reprezintă un prim pas spre automatizare, cu focus pe eficientizare și reducere a costurilor de operare. Separat, soft-urile intralogistice sunt menite să asiste funcționarea echipamentelor, optimizând procesele de lucru.

SOFTWARE INTRALOGISTIC

Indicatorul de performanță al echipamentelor industriale FFZ-KPI, dezvoltate de Mobile Easykey, crește eficiența acestora, grație parametrilor de calcul suplimentari introduși.

Indicatorul de performanță este compus din patru parametri de măsurare, care sunt calculați împreună într-un algoritm. Se iau în considerare următoarele: echipamentul este alimentat, conectat, în uz și este condus cu sarcină.

Sistemul este independent de constructorul de stivuitoare și poate fi definit pe parametri variabili. La colectarea datelor ce urmează să fie analizate se ține cont de aplicație și de fluxurile proceselor de la fața locului. Date fiabile pot fi colectate pe diferite perioade de timp: într-un schimb, pe lună, pe flotă și, de asemenea, pe echipament sau tip de echipament.

Din datele colectate, administratorii de flote pot vedea performanța generală dintr-o privire.

Inovația se bazează pe măsurarea eficienței generale a echipamentelor evaluată intersectorial. Raportul OEE se bazează pe instalații și mașini staționare. FFZ-KPI adaugă parametri de calcul suplimentari la raportul OEE, făcând raportul calculabil pentru echipamentele în mișcare. Până în prezent, nu se cunoaște niciun produs comparabil pentru calculul independent de producător al performanței instalațiilor și utilajelor mobile în domeniul flotelor de stivuitoare.

Intralogistica reprezintă jumătate din costurile de logistică, dar, cu toate acestea, costurile din cadrul intralogisticii în afara lanțurilor de aprovizionare sunt adesea neglijate din lipsa datelor, plus că nu pot fi clar atribuite. Există, așadar, potențial de economisire în managementul modern și eficient al flotei, având o relevanță crescută pentru industrie.

Principalul beneficiu constă în obținerea de date independente de producător, cu posibilitatea analizei lor între producători. Indicatorul cheie de performanță a utilajelor industriale este ușor de citit datorită sistemului de semafor vizual, astfel încât managerii pot evalua starea flotei lor la prima vedere. O altă componentă importantă este utilizarea KPI-ului interprofesional.

Deși au fost deja atinse niveluri semnificative de automatizare în procesele de producție, există încă un potențial mare în depozitele conectate, în contextul lipsei forței de muncă. Sistemul de execuție a depozitelor de la IdentPro promite o productivitate mai mare cu până la 30%. Acesta utilizează senzori IoT pe echipamente pentru a face toate procesele din depozit vizibile în timp real (RTLS). Soluția de digitizare, care poate fi utilizată la interior sau la exterior, realizează localizarea mărfurilor și utilajelor cu o precizie de centimetri (+/-10 cm).

Prin W-LAN sau LTE, sistemul este conectat în permanență cu toate echipamentele industriale aflate în uz. Acest lucru face posibilă analizarea rulărilor goale, a timpilor de căutare și a scenariilor de stocare ineficiente. Rezultatul este o alocare inteligentă a comenzilor de transport în timp real, cu creșteri de eficiență între 20 și 30%.

Inovația constă în soluția unică IoT cu mai multe USP-uri care se evidențiază în mod special în interacțiunea dintre ele: geamănul digital al depozitului în timp real (RTLS), localizarea cu precizie în centimetri (+/-10 cm) a mărfurilor și vehiculelor, utilizarea în colaborare a echipamentelor industriale automate și ghidate și distribuția inteligentă a comenzilor de conducere (SLS), toate sunt integrate în soluția software, care utilizează interfețe și standarde (cum ar fi omlox și VDA 5050) pentru a asigura transparența deplină și eficiența globală sustenabilă a sistemului în intralogistică. În plus, sunt posibile în orice moment conexiunile la sisteme ERP, LVS sau WMS.

Sistemul de execuție a depozitului în combinație cu tehnologia laser asigură transparență completă în timp real. Spre deosebire de alte soluții prin RFID, UWB sau cameră, IdentPro se diferențiază prin crearea precisă în centimetri și milisecunde a geamănului digital. Chiar și utilizarea în spații exterioare poate fi realizată fără alte prelungiri. În plus, nu este necesară nicio modificare a infrastructurii din depozitul intralogistic, ci doar ca utilajele existente să se echipeze cu tehnologia senzorilor IoT. În plus, software-ul poate fi implementat direct în depozitul existent.

IdentPro este unic pe piață, se potrivește perfect în aplicația clientului și duce la o eficiență crescută cu 20-30%.

Relevanță pentru industrie: IdentPro creează valoare adăugată reală, fiabilitatea planificării și eficiență. Cu soluția software, toate procesele din depozit devin vizibile în geamănul digital. Datele în timp real ale depozitului conduc la o utilizare optimizată și eficientă a resurselor existente prin algoritmi inteligenți. Eficiența crește prin asigurarea planificării optime a comenzilor și rutelor de transport. Sistemul Warehouse Executions elimină procesele manuale și consumatoare de timp, cum ar fi scanarea, căutarea sau stocarea incorectă. Toate bunurile sunt stocate cu datele lor geografice în timp real. Software-ul centralizează toate cunoștințele din depozit: ce, cât și unde sunt, la doar un clic distanță. Acest lucru ajută la creșterea eficienței și la scalarea inteligentă a productivității.

Soluția IdentPro vizează în mod specific domeniul intralogistic. Companii precum BMW, Warsteiner sau Schütz au deja încredere în această soluție.

Printre principalele beneficii pentru client se numără transparența totală a mișcărilor din depozit (identificarea poziției 3D prin utilizarea stivuitoarelor echipate cu tehnologie IoT – mărfuri, locații de depozitare și poziția stivuitoarelor, geamăn digital în timp real, imagine virtuală a depozitului, localizare cu precizie de +/-10 cm, la fiecare 80 de milisecunde, hartă digitală actuală de auto-învățare în timp real), fiabilitatea planificării și managementul depozitului, securitatea stocurilor și fiabilitatea livrării prin niveluri reale de stoc în timp real, optimizarea în timp real a comenzilor de transport, reducerea rulajelor goale și creșterea productivității cu 20-30%, sistemul de control integrat al stivuitorului, eficiența sporită prin utilizarea corectă a resurselor, combaterea lipsei angajaților și evitarea erorile manuale, precum plasarea incorectă, căutările sau scanările incorecte.

Sistemul poate fi utilizat în colaborare cu sisteme ghidate și autonome acceptate.

DS Automation Arcos permite ca dispozitivele să fie utilizate ori ca vehicule ghidate automate (AGV), ori ca roboți mobili autonomi (AMR). Cu ajutorul așa-numitei „autonomii planificabile”, avantajele ambelor tehnologii sunt acum combinate, iar utilizatorul poate folosi funcțiile autonome în mod specific acolo unde acestea aduc avantaje și le previne acolo unde predomină dezavantajele.

Vehiculele cu ghidare automată (AGV) sunt cunoscute pentru executarea continuă a comenzilor de transport, urmând rute rigide, predefinite. Fiecare bandă, curbă sau intersecție este atent planificată, pentru a obține cea mai mare eficiență, orice obstrucție reciprocă a vehiculelor sau chiar blocare fiind astfel exclusă. Pe de altă parte, roboții mobili autonomi (AMR) sunt responsabili pentru a ajunge ei înșiși la destinații. Folosind senzori, înregistrează în mod constant mediul înconjurător și răspund independent la schimbări. Planificarea independentă le permite să evite obstacolele, dar implică riscul ca deciziile luate să afecteze negativ eficiența întregului sistem. Vehiculele individuale se pot interfera sau chiar bloca unele pe altele.

Inovația DS Automotion constă în funcțiile noi ale software-ului Arcos plus compatibilitatea cu interfața VDA-5050, care este utilizată în întreaga flotă. Autonomia planificabilă reprezintă o modalitate de a naviga vehiculele atât virtual, ghidat de bandă, cât și autonom. Mulți producători de AGV navighează doar în mod virtual, ghidat de bandă, în timp ce producătorii de AMR o fac complet autonom. Autonomia planificabilă permite ca funcțiile autonome să fie utilizate acolo unde aduc avantaje și limitate acolo unde dezavantajele depășesc beneficiile.

Navigația cooperativă descrie capacitatea vehiculelor care navighează autonom de a găsi soluții la situații problematice. Coliziuni sau blocaje pot apărea la intersecții sau pe secțiuni înguste, ca urmare a navigării autonome. Astfel, sistemul de navigare prin cooperare între vehicule asigură stabilirea dreptului de trecere între vehicule în mod autonom, fiind găsite căi de conducere eficiente pentru toți participanții la trafic.

În prezent, companiile se confruntă cu provocarea alegerii între AGV și AMR. Relevanța soluției este că Arcos combină avantajele ambelor tehnologii, deschizând calea pentru viitor. Software-ul este deosebit de important în producție și logistică, dar și în oricare altă industrie unde funcționează împreună vehicule autonome și manuale. De această tehnologie vor beneficia și companiile cu flotă mare de vehicule autonome în combinație cu echipamente industriale manuale.

Conducerea autonomă în combinație cu navigația virtuală ghidată pe bandă este extrem de utilă pentru crearea unui lanț de producție flexibil și eficient.

În viitor, software-ul Arcos va fi disponibil pentru toate vehiculele cu navigare gratuită oferite de DS Automotion și va schimba permanent piața AGV/AMR la nivel mondial.

Beneficii pentru client includ integrarea rapidă și ușoară în procesele logistice sau de producție. În special în combinație cu managerul de flotă Navios, planificarea și integrarea sunt simplificate prin cea mai recentă interfață web. În plus, planificarea bazată pe zone și editorul de flux de transport permit adaptarea și extinderea sistemului.

Posibilitatea de intervenție în proces este de obicei limitată pentru sistemele de transport care utilizează AMR cu autonomie deplină. Funcțiile „Plannable Autonomy” oferă posibilitatea de a defini mai precis comportamentul vehiculelor, pentru eficiență optimă.

Datorită interfeței standardizate, clientul poate integra sistemul în fabrici sau depozite existente prin VDA-5050 și îl poate extinde în orice moment. Utilizatorul final nu este astfel legat de furnizorii inițiali și își păstrează libertatea de alegere pe viitor.

SPECIAL OF THE YEAR

Etichetele luminoase NIMMSTA Light Tag sunt o nouă abordare pick-by-light, care promite cu până la 80% mai multă eficiență. Inteligența se află în sistemul Industrial Smart Watch, pe care lucrătorul îl poartă pe corp. În aplicația NIMMSTA, o locație de stocare este atribuită o singură dată fiecărei etichete luminoase, de care este pur și simplu atașată cu o bandă adezivă. Când lucrătorul se apropie, ceasul inteligent și eticheta luminoasă se aprind în aceeași culoare și model.

Abordarea soluției este complet nouă, deoarece se folosesc doar cu LED-uri alimentate de baterii, care se aprind în diferite culori și modele, iar echipamentul pe care lucrătorul îl poartă direct pe corp face ca toate procesele intralogistice să fie digitale și mai eficiente.

Prin bluetooth, o locație este atribuită o dată fiecărei etichete luminoase în aplicația NIMMSTA și, în final, eticheta luminoasă este pur și simplu atașată la locația de stocare corespunzătoare cu o bandă adezivă. De îndată ce lucrătorul este trimis la Locația 1 prin ceasul inteligent NIMMSTA și se apropie pe o rază de 10 m de aceasta, ceasul inteligent și eticheta luminoasă se aprind în aceeași culoare și model.

Prin combinarea fluxurilor de lucru „cu mână liberă” și a soluției pick-by-light cu Light Tags, întregul flux de lucru devine cu până la 80% mai eficient, deoarece locația de depozitare este imediat identificabilă vizual. În acest proces, NIMMSTA Wearable permite o creștere a eficienței cu 50%, iar etichetele de lumină contribuie cu 30%.

Inovația soluției Pick-by-Light NIMMSTA constă în simplitate și inteligență: sistemul Industrial Smart Watch se adresează doar etichetei Light Tag corespunzătoare, iar procesele sunt transformate în fluxuri de lucru „cu mână liberă”, în timp ce sistemele convenționale de picuire după lumină sunt complexe și costisitor de implementat atât în ceea ce privește software-ul, cât și electronica sau cablarea de pe rafturi.

Toate companiile care au procese intralogistice sau mută mărfuri de la A la B fac parte din grupul țintă. Potențialul pentru NIMMSTA este foarte mare, în condițiile în care, numai în Germania, companiile din producție au înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de peste 2,1 trilioane de euro, cu 7,5 milioane de angajați. Producția de automobile se află în fruntea listei. Scopul NIMMSTA este de a optimiza nu doar o etapă a procesului, ci întregul lanț valoric. Accentul se pune pe creșterea eficienței și a productivității, îmbunătățindu-se în același timp condițiile de muncă pentru angajați.

Beneficii pentru client sunt evidente. Soluția pick-by-light este foarte rentabilă, eficiența operațiunilor crescând cu până la 80%. Integrarea se face fără probleme, nu este necesară cablarea la raft, iar montare se face ușor, prin intermediul unei benzi adezive la locul de depozitare. Toate culorile și modelele sunt posibile.

Controlul se face de către NIMMSTA Industrial Smart Watch. Durata de viață a bateriei este între 3 și 5 ani.

Primul robot de curățenie elvețian Kemaro K900 complet autonom poate economisi 70% din costurile de curățare, calculate la 37.000 USD pe an pentru o companie de logistică ce acoperă aproximativ 10.000 m2. Roboții compacți, cu sistem integrat de extracție a prafului, navighează cu ajutorul senzorilor lidar și 3-D și curăță chiar și cea mai dură murdărie industrială. Specialitatea lor sunt spațiile interioare mari.

Praful fin și depunerile de murdărie afectează negativ sănătatea angajaților, se acumulează pe produs și pot cauza costuri crescute de întreținere a echipamentelor. Robotul de curățenie chimică curăță inclusiv zonele greu accesibile de sub transportoare și echipamente de producție, iar costurile de întreținere pentru celelalte echipamente sunt reduse la utilizarea K900.

Robotul de dimensiuni compacte are sistem integrat de aspirare a prafului, care permite curățarea chiar și a celei mai dure murdării industriale. Nu necesită preinstalare, funcționând după modelul „plug and play”.

Sistemul SLAM avansat (Simultaneous Localization and Mapping) curăță într-o manieră structurată și împarte în mod independent suprafața totală în secțiuni individuale. Periile funcționează ca niște mustăți și detectează obstacolele cu ajutorul tehnologiei Lidar („Light Detection and Ranging”) și a senzorilor 3D, iar navigația cu inteligență artificială permite cartografiere dinamică, a maximum 10.000 m2. Spre deosebire de o cameră convențională, nu culorile sunt importante, ci reflectivitatea și distanța relativă (puncte 3D) dintre mediu și robot. Procesarea datelor are loc în timp real, pe măsură ce robotul se mișcă, fiind generate comenzi de control pentru sistemul său de acționare.

Curățarea spațiilor mari de depozitare este funcția principală a K900, care este superior oamenilor și măturătorilor obișnuiți. Dacă se dorește, se pot exclude anumite zone de la curățare, fie prin stâlpi fizici, fie virtual, prin intermediul software-ului.

K900 curăță inclusiv acolo unde este periculos pentru oameni sau în zone cu bunuri valoroase, care sunt greu de monitorizat. Robotul este protejat prin hardware și software împotriva numeroaselor pericole, inclusiv a furtului.

Domeniile posibile de aplicare sunt la fel de variate ca și peisajul industrial și comercial. În principiu, K900 este conceput pentru a curăța spații interioare mai mari, fără alte limitări.

Potențialul pieței pentru următorii doi ani, evaluat în planul de afaceri Kemaro pe regiuni, este ridicat: America de Nord (800-1.000 unități/an), Europa (tot 800-1.000), Asia + Australia (200-300) și Japonia, 400-600 unități/an.

Beneficii pentru client: K900 nu necesită instalare, montaj ori curățare și asigură economii importante în costul de curățenie. Operațiunile sunt automate și pot fi programate. Construcția solidă și componentele elvețiene de calitate asigură fiabilitatea echipamentului, care protejează sănătatea angajaților prin reducerea poluării cu praf fin.

Jungheinrich addedVIEW fork camera reușește stivuirea, scanarea și transferul rezultatelor către orice WMS cu un singur echipament. Camera digitală VIEW full HD, cu software integrat de procesare a imaginii pentru scanarea codurilor de bare, detectează dacă codul de bare corect sau incorect este situat în fața furcilor, chiar și la înălțimi mari. Un buton de confirmare de lângă volan elimină utilizarea scanerelor de mână.

Din punct de vedere tehnic, aceasta este prima cameră digitală full HD din producția de serie, care este montată pe furcă. Produsul este echipat cu inteligență suplimentară, care, prin intermediul suprapunerilor colorate în imaginea camerei și corelarea cu sistemul WMS, recunoaște dacă a fost identificat codul de bare corect sau incorect. Butonul de confirmare montat lângă volan elimină necesitatea manevrării manuale a scanerului.

Jungheinrich addedVIEW a fost conceput pentru a face stivuirea și picuirea rapide și fără erori. Imaginea de înaltă rezoluție, optimizată digital, permite inclusiv citirea etichetelor aflate la înălțimi mari, evitând selecțiile incorecte.

În prezent se folosesc camere montate pe furci plus scanere portabile. Inovația celei mai noi tehnologii Jungheinrich addedVIEW, cu software integrat de procesare a imaginilor pentru recunoașterea codurilor de bare și corelare la WMS, este că asigură picuirea corectă în orice situație. Montarea camerei pe furci permite ca scanarea să se facă rapid și eficient, datele fiind transmise în timp real spre WMS.

Soluția este relevantă pentru industrie, întrucât fiecare depozit are un WMS care decide unde și când sunt scoase, depozitate sau rearanjate mărfurile. Acesta gestionează nivelul stocurilor și determină capacitatea companiei de a livra. Scanarea manuală din listele de coduri de bare sau documentele însoțitoare poate duce la erori de date în WMS, cu consecințe grave. Problema afectează clienții din toate sectoarele, de la comerț și logistică până la industria prelucrătoare; este foarte pronunțată la stivuitoarele retractabile, deoarece depozitele înalte favorizează confuzia, din cauza numărului mare de locații uniforme de depozitare și lipsei de vizibilitate la nivelurile superioare ale rafturilor. 20-40% dintre stivuitoarele retractabile au camere cu dinte, sunt conectate la un WMS prin intermediul unui terminal de date radio și folosesc scanere portabile pentru rezervare. Utilizatorii acestui tip de echipamente vor beneficia considerabil de pe urma inovației Jungheinrich addedVIEW: sistemul conferă rapiditate și ergonomie, iar scannerul nu mai trebuie manevrat manual.

Camera digitală addedVIEW pentru scanarea codurilor de bare aduce beneficii semnificative, grație evitării „scanărilor greșite” și creșterii calității datelor asociate în sistemul de gestionare a mărfurilor.

Principalele avantaje sunt creșterea fiabilității livrării, deoarece stocurile în WMS sunt corecte, reducerea deplasărilor eronate din cauza mărfurilor recuperate incorect, reducerea timpilor de căutare datorită locațiilor incorecte de stocare din WMS, eliminarea depozitării și recuperării inutile, atunci când se descoperă că mărfurile dintr-un compartiment superior de depozitare nu corespund cu cele căutate, diminuarea corecțiilor de stoc în timpul inventarierii, aprovizionarea mai stabilă în producție etc.

Operatorul beneficiază de o calitate semnificativ crescută a imaginii și de funcția de confirmare ergonomică de pe volan. Etichetele mărfurilor pot fi citite chiar în partea de sus a compartimentului de depozitare, mărfurile incorecte sunt detectate din timp și se evită recuperarea inutilă de la înălțimi mari. Mâinile rămân mereu pe volan și pe comenzile hidraulice, nu este nevoie să întindă mâna spre scaner, să scaneze și să-l pună înapoi de fiecare dată. Foarte important, nu mai trebuie căutat codul de bare potrivit dintr-o listă întreagă, se economisește timp și se evită eventualele erori. În general, costurile ascunse ale căutărilor și erorile sunt eliminate; noul proces este mai rapid, mai fiabil și, prin urmare, semnificativ mai ieftin pe palet.

START-UP OF THE YEAR

ff Fӧdersysteme oferă un sistem de bază flexibil pentru transportoare și sisteme de transport de toate tipurile. Pe baza unui lanț mobil tridimensional și a unui sistem de ghidare format din segmente drepte și curbe, secțiunile transportoare – care sunt adaptate precis la cerințele respective – pot fi implementate fără interfețe în cel mai mic spațiu. Prin adaptarea sistemului cu diverși șoferi de transport, acesta este potrivit pentru o mare varietate de aplicații.

Baza sistemului de transport este lanțul de transmisie patentat, mobil, tridimensional. Mișcarea liberă a acestuia este posibilă printr-o axă de rotație. Spre deosebire de lanțurile transportoare convenționale, acest lanț 3D se poate răsuci pe un traseu elicoidal și poate rula direct pe o cale continuă.

Lanțul este format din două părți conectate între ele cu un știft axial. Aceste legături pot fi realizate în diferite dimensiuni și materiale, în funcție de cerință. Lanțul este ghidat într-un profil de aluminiu, deschis pe o parte, iar sarcina este transferată prin șina de ghidare.

Sistemul modular de antrenare cu lanț 3D constă din componente drepte și curbate, care pot fi aranjate în mod flexibil pe rând, ceea ce înseamnă că un sistem poate fi adaptat după nevoie, pentru a gestiona curbele cele mai strânse și orice înclinații, pe cea mai scurtă distanță de transport. Nu sunt necesare interfețe, întreruperi și unități asociate, senzori etc. Adăugând diferite suporturi de transport, cum ar fi benzi transportoare, cutii KLT, transportoare aeriene, în anumite circumstanțe chiar și un robot ușor, sistemul poate fi utilizat într-o varietate de moduri. Tehnologia oferă, de asemenea, posibilitatea de a converti un sistem de transport existent sau de a gestiona un întreg proces de producție cu un singur sistem de bază.

Inovația constă în faptul că majoritatea liniilor de transport sunt formate din curbe, rampe, lifturi sau module combinate, iar fiecare modul are de obicei propriul drive și senzori. Acest lucru are ca rezultat multe puncte de transfer și toate unitățile trebuie să fie integrate într-un singur sistem. Gradientele sunt adesea posibile doar într-o măsură limitată. Liniile de transport ff constau dintr-un singur tren de transmisie, care poate fi proiectat în orice spațiu tridimensional și legat de diferite atașamente de transport, iar sarcini diferite pot fi rezolvate într-un singur traseu.

Sistemele 3D oferite pe piață nu conferă libertate totală de mișcare și sunt concepute în mare parte pentru o utilizare specifică. Acest lucru deschide noi posibilități în proiectarea sistemelor de transport ff.

Un exemplu de aplicație poate fi un transportor în spirală, ce se poate deplasa în sus pe o rută de transport și apoi în jos din nou în aceeași piesă. Datorită acestei bucle nesfârșite, un astfel de sistem poate servi drept buffer, pachetele pot fi trimise, dar și îndepărtate din nou, ceea ce duce la economie de spațiu.

Transmisia cu lanț 3D oferă o alternativă tehnică și economică în multe domenii, ceea ce face sistemul relevant pentru industrie, dar și în transportul de persoane. Utilizarea în intralogistică vizează în primul rând piața transportoarelor continue, care are în Germania o cifră de afaceri de aproximativ trei miliarde de euro.

În domeniul transportului de pasageri, tehnologia poate fi utilizată pentru acționarea scărilor rulante tridimensionale, inclusiv curbate. De asemenea, transmisia cu lanț 3D este considerată o nouă soluție de antrenare pentru un ridicător de scări modern și care economisește spațiu. În ambele cazuri, se pot deschide noi piețe. Vânzările estimate sunt de peste 130 de miliarde de dolari în întreaga lume.

ff Fördersysteme oferă ca principal beneficiu un sistem de bază pentru sisteme de transport care nu sunt proiectate și construite pentru un anumit scop. Datorită adaptării flexibile, acestea pot fi convertite pentru a satisface o mare varietate de cerințe: astăzi transportul componentelor bateriei, mâine, piese pentru o transmisie cu hidrogen. Mobilitatea tridimensională face ca modelul de construcție modulară a unui sistem de transport să nu mai fie necesar. Acest lucru are ca rezultat o cheltuială redusă semnificativ pentru tehnologie și echipamente.

Posibilitatea de noi trasee oferă avantaje suplimentare de spațiu. Nu în ultimul rând, costurile de asamblare, instalare și întreținere sunt reduse.

Startup-ul Sentics din München, Germania, intră în runda finală IFOY cu primul sistem optic de localizare în timp real, bazat pe inteligență artificială, ORTLS, pentru aplicații industriale. Senzorii de infrastructură, care trebuie instalați o singură dată în mediul industrial, detectează și localizează obiecte precum stivuitoare, oameni sau mașini și pun aceste informații la dispoziția managerilor de flote, precum și a vehiculelor de transport autonome.

Prin analiza în timp real a locațiilor și profilurilor de mișcare ale persoanelor și vehiculelor, situațiile critice sunt detectate într-un stadiu incipient și accidentele sunt prevenite efectiv prin avertismente și reducerea automată a vitezei de deplasare a echipamentului. Prin configurarea strategiei de conducere, utilizatorii pot să reducă preventiv viteza în zonele periculoase; vehiculele de transport pot continua însă să fie operate cu productivitate ridicată dacă nu există persoane sau alte obstacole în apropiere.

Un alt domeniu de aplicare este transportul autonom, care în prezent poate fi operat doar cu restricții mari de productivitate din cauza provocărilor traficului mixt cu vehicule manuale și persoane. Pentru prima dată, sistemul optic de localizare în timp real de la Sentics oferă informații despre toate zonele de rulare în timp real și le pune la dispoziție managerilor de flotă. Ca rezultat, se poate reacționa la obstacole precum paleți, vehicule manuale sau oameni într-un stadiu incipient, iar ruta se poate planifica dinamic. O analiză a profilurilor istorice de mișcare face posibilă și creșterea permanentă a siguranței și productivității.

Sistemele de localizare în timp real se bazează în prezent pe dispozitive tehnice suplimentare, care trebuie purtate de oameni sau instalate pe vehicule/echipamente. Pe lângă costurile mari de administrare și întreținere, acestea au un dezavantaj major în ceea ce privește siguranța. Dacă o persoană nu poartă dispozitivul de localizare sau dacă acesta din urmă este defect, se pierde protecția. Inovație: sistemul de localizare optică în timp real de la Sentics nu necesită echipament tehnic suplimentar, astfel că nu pot apărea erori în funcționare. În același timp, este scalabil în mod arbitrar, deoarece nu există nicio limitare a dispozitivelor în comparație cu soluțiile convenționale.

Chiar dacă sistemele de protecție împotriva coliziunilor bazate pe camere montate pe vehicule oferă un anumit grad de protecție, sunt situații în care pot fi ineficiente: persoanele care nu se află la vedere (de exemplu, sunt în spatele paleților/porților/între rafturi etc.) nu sunt detectate. De asemenea, vizibilitatea poate fi restricționată dacă, de exemplu, echipamentul a ridicat o sarcină. Sistemul Sentics acoperă întreg spațiul industrial din multiple perspective și poate lua în considerare și istoria mișcării obiectelor.

Relevanța pentru industrie este ridicată dacă ne gândim că în Europa au fost peste 180.000 de accidente în intralogistică numai în 2022. Pe lângă tragedia personală, accidentele reprezintă o pierdere economică uriașă pentru companie. Costurile pentru accidente minore sunt în medie de aproximativ 30.000 de euro, iar cele grave sau foarte grave pot genera costuri de până la 800.000 de euro, la care se pot adăuga alte consecințe legale.

Statisticile accidentelor arată că soluțiile actuale nu au reușit să reducă semnificativ numărul acestora. Este de așteptat ca în viitor echipamentele autonome să fie tot mai folosite în intralogistică (AGV/AMR). În prezent, acestea se bazează pe senzori de bord, care au dezavantaje conceptuale: oamenii și alte obiecte care blochează calea de deplasare sunt detectate cu întârziere, ceea ce duce la opriri neașteptate ale vehiculelor/utilajelor și ineficiențe în flotă. Pentru a putea folosi în viitor în mod eficient vehiculele autonome în transportul intern trebuie colectate informații holistice despre starea rutelor și utilizate în managementul flotei. Sistemul Sentics reprezintă o tehnologie cheie centrală ce permite trecerea la un transport mai autonom în intralogistică.

Beneficiul este că sistemul Sentics este instalat o singură dată în mediul clientului și pus imediat în funcțiune, fără a fi necesare alte dispozitive tehnice portabile. Licențele software permit clienților să utilizeze sistemul pentru numeroase domenii de aplicare. Accidentele sunt prevenite eficient prin avertismente și prin reducerea activă a vitezei de conducere. De asemenea, prin analiza riscurilor de accident (Sentics Safty Score), siguranța devine măsurabilă pentru prima dată, iar utilizarea interfețelor suplimentare (Senstics INTI) face posibilă implementarea regulilor de circulație (de exemplu, semafoare).

Scorul de productivitate Sentics asigură creșterea productivității și eficienței clienților.

Sistemul permite utilizarea eficientă a vehiculelor de transport autonome în intralogistică, dar și în alte domenii de aplicare, de exemplu colaborare om-mașină, automatizarea porților, iluminat și aer condiționat și chiar protecție împotriva efracției.

ComputerMyoGraphie de la Predimo este un instrument pentru evaluarea locurilor de muncă în ceea ce privește ergonomia și eficiența procesului. Produsul constă dintr-o componentă hardware și una software. Partea hardware este formată din 17 senzori IoT care se poartă peste hainele de lucru, cu curele Velcro. Acești senzori sunt necesari pentru a înregistra în cloud mișcările fiecărui lucrător, respectiv activitatea mușchilor și sarcina asupra articulațiilor. În software-ul de vizualizare aceste sarcini sunt analizate pentru a obține recomandări ergonomice. În combinație cu instrumente complet automatizate de proces și flux de materiale, sub formă de diagrame, pot fi definite date cheie precise pentru ergonomie și productivitate. Sistemul poate fi utilizat în toate domeniile în care angajații sunt încă activi fizic și, prin urmare, au rate ridicate de absenteism de 7 până la 14% în unele cazuri. În intralogistică, de exemplu, acest lucru se aplică lucrătorilor care au sarcini de ridicare sau ambalare.

Analizele anterioare privind ergonomia se bazează pe viziunea asupra corpului uman, însă fără a putea privi în interiorul corpului. Cu alte cuvinte, nu pot descrie supraîncărcarea ca un indicator cheie de performanță, ci doar aproximativ. Inovația Computed MyoGraphy este că face posibilă definirea supraîncărcării ca o cifră cheie, cu influență directă asupra zilelor pierdute de către angajați, și permite o analiză ergonomică „adevărată”. Pentru aceasta se folosesc instrumente de ultimă generație disponibile pe scară largă, care pot fi utilizate fără integrare în structura IT. Astfel, Predimo oferă un USP unic la nivel mondial în domeniul sănătății/ergonomiei și utilizează instrumente automate de ultimă generație în domeniul analizei proceselor.

Lipsa de muncitori calificați este tot mai problematică. Investiția în automatizare este asociată cu costuri ridicate, plus că cererea de ingineri mecatronici pentru instalarea și întreținerea echipamentelor este, de asemenea, în creștere, iar acest lucru este asociat cu mult efort. Tehnologia de miografie computerizată este primul instrument care poate analiza supraîncărcarea umană din cauza muncii fizice, generând recomandări relevante. Acest lucru nu are doar influență în domeniul logisticii, ci ajută în toate domeniile sociale în care oamenii se mișcă mult sau puțin, pentru că nicio mișcare sau vibrație nu poate fi măsurată și procesată. Prin urmare, valoarea adăugată socială este unică pentru toți oamenii din toate industriile.

Desigur, relevanța cea mai mare apare în industriile cu nivel ridicat de stres fizic, cum ar fi logistica, meseriile calificate, formarea solidă etc. Dar produsul este deja folosit în sporturi de top. Cert este că numai din cauza suprasolicitării se produce un prejudiciu anual de 20 de miliarde de euro în domeniile industriale de activitate din Germania, iar tendința este în creștere.

Principalul beneficiu pentru client este că, pentru prima dată, sănătatea/supraîncărcarea poate fi înregistrată ca o cifră cheie și nu ca opinie subiectivă. Computed MyoGraphy oferă transparență deplină, iar în combinație cu analiza proceselor generează informații care sporesc sănătatea și productivitatea.

Un alt avantaj este eligibilitatea pentru finanțare, cel puțin în Germania, din partea caselor de asigurări de sănătate, iar valoarea sprijinului se bazează pe numărul de asigurați și pe alți factori din companie.

Cu soluția sa software-as-a-service, Loady, start-up-ul Chemovator (Loady), furnizează cerințe standardizate pentru încărcarea și descărcarea pe site-urile industriale și servește ca bază de date centrală a produsului. Echipamentele care trebuie aduse, documentele sau procesele de la fața locului sunt gestionate într-un model de date structurate și servesc drept sursă pentru toți partenerii logistici.

Pentru prima dată, expeditorii și clienții pot introduce toate informațiile și cerințele relevante pentru încărcarea și descărcarea unui camion la locația lor ori pentru anumite produse într-o structură de date standardizată.

Loady include un model de date modular care poate fi utilizat pentru site-uri complexe, mari și mărfuri periculoase, precum și pentru instalații mai mici și livrări de produse mai simple. Principalele caracteristici sunt:

  • Partajarea datelor: prin alocarea benzilor de transport, datele pot fi partajate cu partenerii logistici pentru procesele operaționale respective;
  • Modificările datelor sunt urmărite în Loady, păstrându-se un istoric al datelor;
  • Partenerii de afaceri alocați pot fi informați direct despre modificările aduse câmpurilor de date relevante;
  • Datele de la Loady pot fi folosite în aplicațiile companiei prin API, plus că există o interfață mobilă, multilingvă pentru șoferi și transportatori;
  • Datele de încărcare sunt utilizate în achiziționarea de marfă, gestionarea comenzilor de expediere, managementul transportului, serviciul clienți, managementul logisticii și lanțului de aprovizionare, logistica site-ului etc. Loady este astfel un factor cheie pentru automatizarea/digitalizarea ulterioară a proceselor logistice.

Inovație: Loady este prima soluție de pe piață care permite menținerea cerințelor de încărcare și descărcare într-un model de date structurate și prima sursă de încredere pentru toți partenerii logistici. Este prima bază de date centrală de pre-produs și oferă o alternativă pentru companiile care încearcă laborios (și aproape întotdeauna incorect) să-și mențină cerințele pentru încărcare pe site-urile lor, dar și pentru descărcare, la locațiile clienților lor. De obicei, acest lucru se face în format de text continuu, nestructurat. De exemplu, în SAP este vorba despre câmpurile G12 și G14 din comenzile de expediere. Loady înlocuiește, de asemenea, fișierele Excel compilate manual pentru ofertele logistice, cerințele de curățare și restricțiile pre-produs.

Loady este relevant pentru toate companiile din lanțurile de aprovizionare industriale și pentru furnizorii lor de servicii logistice, la nivel european și global. Aceasta înseamnă un volum de piață de peste 60.000 de companii de dimensiuni medii până la mari și peste 20.000 de furnizori de servicii logistice în întreaga lume. Costurile medii ale serviciilor sunt de 20.000 de euro pe an, iar piața potențială este de 1.600 de milioane de euro.

Beneficii pentru client includ furnizarea de informații importante privind cerințele de-a lungul proceselor logistice (incluzând parțial informații relevante pentru audit), responsabilități clare pentru informațiile relevante și rolurile de gestionare a datelor stabilite în acest scop cu reguli clare de guvernare a datelor, evitarea a aproximativ două milioane de camioane respinse la porți și puncte de încărcare/descărcare din întreaga Europă și a 50.000.000 km suplimentari parcurși fără încărcătură de camioane (echivalent a 220.000 t de emisii de CO2), precizie îmbunătățită a planificării la punctele de încărcare/descărcare, reducerea eforturilor curente în depanarea și analiza cauzei principale, întreținerea și verificarea reciprocă a informațiilor, efort și timp redus în gestionarea licitațiilor, comunicarea automată a schimbărilor relevante către partenerii de afaceri și logistici și, astfel, o capacitate de răspuns crescută și o înțelegere uniformă, precum și depășirea barierelor lingvistice prin interfață multilingvă cu traducere directă pentru managerii de date, șoferi și transportatori.

Loady este o componentă de bază pentru a digitiza/automatiza în continuare logistica.

Hunic SoftExo Lift oferă ajutor preventiv pentru durerile de spate cauzate de ridicări repetate. În ciuda automatizării continue, manipularea manuală a încărcăturilor va fi în continuare necesară în multe domenii în viitor (logistică, lucrări de asamblare, construcții, agricultură etc.). În acest context, ridicarea repetată de greutății prezintă un risc pentru sănătatea angajaților, care în cel mai rău caz poate duce la incapacitatea de a lucra. Potrivit Asociației Germane a Comerțului (Berufsgenossenschaft Handel- und Warenwirtschaft), fiecare a zecea zi de incapacitate de muncă în Germania este cauzată de spate.

Sistemul de asistență dezvoltat de Hunic oferă ajutor preventiv. Practic, exoscheletul pasiv folosește un principiu de arc pentru a susține mușchii picioarelor și spatelui atunci când ridică sarcini și sensibilizează utilizatorul la mișcarea ergonomică. Datorită opțiunilor de reglare versatile, sistemul poate fi purtat de persoane de la 50 până la 140 kg, indiferent de sex. În plus, toate modulele pot fi ușor înlocuite și curățate în mașina de spălat. Interschimbabilitatea înseamnă, de asemenea, că atunci când modulele se uzează, acestea pot fi înlocuite cu ușurință, protejând astfel mediul.

Prin optimizarea posturii de lucru, forțele care acționează asupra spatelui sunt reduse cu până la 50% și sunt distribuite uniform. În acest fel, SoftExo Lift ameliorează și protejează permanent coloana vertebrală, articulațiile și mușchii purtătorului. În plus, tensiunea suportului pentru picioare oferă până la 21% mai multă forță la ridicare.

Purtarea SoftExo Lift îmbunătățește, de asemenea, tehnica de ridicare și purtare a individului, astfel încât un efect de durată poate fi observat dincolo de rutina zilnică de lucru. Utilizatorii se confruntă cu mai puțină oboseală, ceea ce s-a dovedit a duce la mai puține erori de alegere la sfârșitul unei ture și, implicit, la creșterea productivității.

Inovația constă în construcția atelei spate patentate, ce ferește coloana vertebrală de încărcarea suplimentară. Nu sunt aplicate forțe de tracțiune pe umăr, pentru că ar duce la o presiune suplimentară asupra discurilor intervertebrale. Atela pentru spate oferă utilizatorului feedback haptic dacă acesta se cocoșează sau își răsucește excesiv sectorul lombar inferior. Se adoptă o postură ergonomică pentru a încărca trupul uman conform recomandărilor anatomice.

Prin implicarea articulațiilor genunchiului, acestea sunt ghidate și sprijinite în timpul acționării ligamentelor, care trec lateral. Punctele de presiune de pe coapsă pot fi ocolite și mișcările utilizatorului pot fi ghidate.

SoftExo nu necesită o sursă de energie externă, eliminând astfel teama de supraîncărcare a corpului uman. Folosirea materialelor de înaltă tehnologie îl face deosebit de ușor, la 1,4 kg. În același timp, se află aproape de corpul purtătorului, ceea ce reduce riscul de coliziune cu mediul. Aceasta înseamnă că SoftExo poate fi utilizat în aproape toate mediile de lucru. Materialele respirabile și, în același timp, foarte rezistente asigură confort la purtare și durabilitate. SoftExo Lift a ajuns la a cincea generație și oferă și mai mult confort și eficacitate.

Relevanță pentru industrie: 23% din zilele de absență de la serviciu sunt cauzate de tulburări musculo-scheletice. În industrie, aceasta este o medie de 1,4 zile pe an per angajat. În plus, multe persoane nu își pot îndeplini sarcinile dificile din punct de vedere fizic până la pensionare. Educația și antrenamentul spatelui pot ajuta, dar rareori pot aduce o schimbare de durată a mișcărilor corpului în munca de zi cu zi. Prin urmare, cu SoftExo Lift, a fost creată o soluție pentru angajații din logistică și din industriile de prelucrare, care oferă sprijin în timpul operațiunilor de ridicare și transport. Pe lângă activitățile din depozit și cele de picuire, se folosește și la încărcarea mașinii, în industria construcțiilor, meșteșuguri și agricultură, dar și în sectorul de îngrijire și sănătate.

SoftExo ameliorează și protejează permanent coloana vertebrală, articulațiile și mușchii purtătorului, aducând beneficii importante pentru angajați. Purtarea regulată a SoftExo Lift îmbunătățește postura de lucru a individului pe termen lung. Acest lucru face munca mai plăcută și îmbunătățește calitatea vieții. Spre sfârșitul schimbului de tură, în special, utilizatorii se confruntă cu mai puțină oboseală, ceea ce se reflectă într-o rată de eroare mai mică în logistică. Iar ca urmare a timpului de nefuncționare redus și a angajaților mai motivați, compania câștigă un avantaj economic.

Articole similare

Ad