Rețeaua de consiliere Fair Mobilitat, care consiliază muncitorii din Europa Centrală și de Est pentru condiții echitabile privind accesul pe piața muncii din Germania, a organizat weekendul trecut o acțiune de informare privind Pachetul Mobilitate 1 pentru șoferii de camion în mai multe parcări importante. 90% din șoferi care lucrau la subcontractorii Amazon Germania erau din statele terțe și nu respectau niciuna dintre prevederi.
Acțiunea Fair Mobilitat s-a desfășurat în parcările de lângă Mönchengladbach și Korschenbroich, Renania de Nord, și a vizat camioanele subcontractante pentru Amazon.de. Din cei 45 de șoferi cu care au fost inițiate discuții de informare, doar cinci erau din UE – Lituania, Polonia și România. Restul, adică 90% erau cetățeni din spațiul ex-sovietic – Ucraina, Belarus, Republica Moldova, Kazahstan și Kârgâzstan.
Șoferii au afirmat că nu au fost plătiți conform Legii MiLoG, legea salariului minim german, și au dormit numai în cabină în ultimele săptămâni. De asemenea, nici întoarcerea acasă la fiecare trei sau patru săptămâni nu a fost respectată de către subcontractanții Amazon Germania. „Mulți dintre ei au raportat că după două luni de somn, spălat, gătit și lucrat în cabina camionului au fost luați cu mini-busul spre Lituania sau Polonia, în timp ce camionul rămâne în Germania. Iar cei care sunt și mai departe iau avionul spre casă pe cheltuiala lor, cum ar fi, de exemplu, spre Kârgâzstan. În acest caz concret, s-a întâmplat după o perioadă de lucru de șase luni în UE“, scrie Fair Mobilitat. Potrivit sursei citate, șoferii din afara UE sunt condiționați de viza de muncă, iar cei cărora nu le convin condițiile de lucru își pierd dreptul de a lucra în spațiul UE.