Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Administrare ușoară a sarcinilor de transport cu ajutorul xTrack POD

Axes Software a dezvoltat, cu ajutorul cofinanțării din Fondul Social European prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, în cadrul proiectului „Platforma inovatoare de gestionare prin inteligență artificială a proceselor de lucru în fabrici și depozite”, și aplicația proprie xTrack POD, prin care companiile urmăresc toate livrările în curs sau efectuate.

xTrack POD asigură administrarea eficientă a sarcinilor de livrare cu ajutorul unui sistem complex de task-uri și opțiuni, fiind o soluție utilă atât pentru manageri, cât și pentru executanți (șoferi).

Aplicația poate fi adaptată și instalată fără configurații hardware speciale pe dispozitive portabile (tablete, telefoane și terminale mobile), și folosită și în cazul preluării de marfă de la furnizori.

Structura și interfața xTrack POD sunt intuitive, soluția software putând fi folosită fără un training special chiar și de angajați noi.

Punctul de plecare în stabilirea elementelor constitutive ale aplicației este reprezentat de fluxul de lucru al livrărilor, iar automatizarea acestuia a condus la o definire clară a structurii. De aceea, sarcinile (task-urile) pe care le are de îndeplinit șoferul în timpul unui transport, de la accesarea detaliilor cursei până la finalizarea comenzii, sunt gândite pe etape, iar opțiuni predefinite și filtre de căutare a informațiilor sunt incluse pentru a facilita accesul utilizatorilor la date.

Ferestrele deschise succesiv în aplicație urmăresc task-urile și „cartografiază” fiecare cursă (pauze, opriri, predarea mărfurilor), iar selectarea unei opțiuni sau confirmarea îndeplinirii unei sarcini îl duce automat pe utilizator într-o nouă etapă a procesului de livrare. Sistemul nu este rigid și unidirecțional, deoarece este posibilă revenirea la o fereastră anterioară pentru reluarea etapelor de livrare, iar variabilele, cum ar fi anularea unei comenzi de către un client, sunt luate automat în considerare.

Comenzile de transport li se alocă șoferilor în funcție de prioritatea acestora, iar cursele asociate comenzilor de transport cuprind una sau mai multe livrări. Fiecare livrare este înregistrată în xTrack POD ca proces separat, iar informațiile rezultate în timpul executării sarcinilor sunt salvate într-o bază de date la care aplicația este conectată în permanență.

Managerii pot urmări și eficientiza ulterior procesul de livrare în baza datelor înregistrate în sistem. Ca utilizator-executant, șoferul poate:

  • vizualiza toate datele cursei alocate lui – clienții cărora trebuie să le livreze mărfurile, locațiile, fotografiile realizate anterior la locațiile-destinație, traseul etc.;
  • face fotografii de identificare a locațiilor de livrare sau chiar ale documentelor, care sunt încărcate în baza de date;
  • introduce sau modifica date privind marfa predată (cantitate/număr) sau sumele de încasat;
  • anula o livrare în cazul în care un client renunță la comanda făcută după plecarea în cursă;
  • confirma îndeplinirea sarcinilor legate de predarea efectivă a mărfurilor (predarea bunurilor, preluarea mărfii returnate sau a ambalajelor returnabile, încasarea sumei ramburs), și, la încheierea ciclului de activități asociate unei livrări/comenzi de transport, finalizarea ei.

După confirmarea finalizării cursei, comanda de transport este marcată ca executată atât în sistemul TMS, cât și în xTrack POD, lucru care indică utilitatea integrării aplicației cu alte sisteme. Interfațarea cu TMS asigură gestionarea și optimizarea tuturor activităților legate de livrare, de la încărcarea mărfurilor în camioane până la predarea lor la destinație, iar integrarea cu aplicații cum ar fi Waze, Google Maps îi permite șoferului să vizualizeze în xTrack POD traseul către fiecare destinație. În plus, xTrack POD poate fi integrată și cu WMS sau ERP.

Beneficiile implementării xTrack POD nu sunt de neglijat:

  • economie de timp și efort (importul automat al datelor necesare din aplicații externe elimină introducerea manuală și erorile);
  • simplificarea și accelerarea fluxului de lucru (șoferii urmează pași prestabiliți și au posibilitatea să actualizeze datele din sistem în funcție de situația de pe teren);
  • monitorizarea livrărilor în timp real (managerii pot urmări executarea comenzilor în timp ce se desfășoară ele și adopta ulterior măsuri corective sau de eficientizare);
  • vizibilitatea activităților (managerii pot accesa oricând informațiile referitoare la fiecare comandă executată fiindcă sunt salvate automat în aplicație);
  • trasabilitatea mărfurilor (datele înregistrate sunt complete: ce, unde, când, cât și cum a fost transportat).

Pentru mai multe informații despre aplicația xTrack POD dezvoltată de Axes Software, accesați https://axessoftware.com/ro/ce-este-pod/

* Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Articole similare