Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Administrațiile poloneză și ucraineană pregătesc noi puncte de trecere a frontierei

Prin punctele de trecere a frontierei cu Ucraina trec deja mai multe mașini decât cele prevăzute în acordul polono-ucrainean. Volumele cresc în fiecare zi, după cum reiese din rapoarte. La principalul punct de control de la granița polono-ucraineană, la Dorohusk, trec zilnic peste 300 de camioane încărcate, iar la Korczowa 250.

Transportatorii cer un control mai rapidă. „Trebuie să începem cu îmbunătățirea frontierei pentru a reconstrui Ucraina”, consideră președintele Asociației Patronatelor Transporturilor Rutiere din toată Polonia, Piotr Litwinski.

Pasageri separați de camioane

Guvernul a eliminat autoturismele de pasageri de la punctul de trecere Dorohusk. Dacă se urmează exemplul Dorohusk, mașinile de pasageri pot fi mutate din terminalul din Hrebenne. Camioanele goale se întorc prin Zosin fără a bloca terminalele principale. În fiecare zi apar tot mai multe vehicule la această intersecție. Trebuie doar ca șoferii să accepte aceste soluții. Ei trebuie să cunoască punctele de trecere și procedurile care funcționează la acestea.

În urma unor schimbări organizatorice și a extinderii, vămuirea camioanelor încărcate de peste 7,5 tone se efectuează la 4 puncte de trecere, iar același număr de puncte de trecere sunt deschise călătorilor care conduc autoturisme.

Viceministrul ucrainean al Infrastructurii, Mustafa Najem, recunoaște că criza a fost depășită. Situația la frontiere este mult mai bună decât în septembrie. La Medyka, coada este de mai puțin de 1 km la intrarea în Ucraina. La Korczova, coada are o lungime de 1 km, iar la Jagodzin măsoară 5,4 km, când au fost situatii in care coada a ajuns si la 52 km.

Infrastructura nu a fost pregătită să gestioneze fluxuri de marfă atât de mari, care au crescut semnificativ în ultimele luni. Viceministrul ucrainean este recunoscător guvernului polonez pentru deschiderea temporară a noului punct de trecere a frontierei de la Nizankowice-Malhowice în octombrie. Acum acesta dorește extinderea frontierelor de la Jagodzin și Krakowiec, deja plănuită de dinainte de război.

Probleme sunt și la granița cu Belarus

Pe 13 octombrie, Camera de Administrare Fiscală din Lublin a avertizat într-un comunicat că la punctul de trecere a frontierei Kukuryki-Kozlowicze există dificultăți în vămuirea mărfurilor în direcția de plecare din Polonia, acestea fiind datorate ritmului foarte lent în care vehiculele sunt acceptate de partea belarusă.

Ritmul lent de control (115 autovehicule/schimb, in loc de 350) a făcut ca cozile de camioane să apară din nou, explică Michał Deruś, purtător de cuvânt al Camerei de Administrare Fiscală din Lublin.

Se presupune că motivul încetinirii ar fi dorința de a impune o taxă de 200 de euro pentru a intra în Belarus. Un astfel de proiect a fost prezentat de autoritățile belaruse pentru anul viitor, când, din cauza relațiilor diplomatice tensionate, cel mai probabil nu va exista un schimb de autorizații de transport rutier între Polonia și Belarus.

Articole similare

Ad