Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Aglomeratia pe Bucuresti-Brasov este creata artificial

In momentul de fata, regiunea Moldovei este legata de Transilvania prin doua drumuri (in afara de DN2): Suceava-Vatra Dornei-Bistrita si DN1a prin Ploiesti. Acesta din urma este ruta alternativa la DN1, care si in timpul saptamanii, in intervalul 06:00-22:00, este restrictionat traficului de 40 t. „Reprezentantii MT au declarat ca pe aceasta relatie se inregistreaza volume foarte mari de trafic. Si din acest motiv se impune constructia prioritara a autostrazii Comarnic-Brasov. Traficul este insa generat artificial. Avem alte trei drumuri nationale blocate din indolenta si lipsa de interes national.
 

Este vorba de drumul national care leaga Bacaul de Brasov, in cazul caruia podurile de la Oituz au de cinci ani cu restrictii de tonaj pentru traficul comercial si sunt lasate in paragina, dar si de DN2d, care ar putea sa faca legatura intre Focsani si Targu Secuiesc. Acesta este asfaltat si reabilitat, mai putin o portiune de 5 km. Valea Siriului, drumul national care face legatura intre Buzau si Brasov, la fel ca Valea Teleajenului (DN1A), este un drum cu probleme, pentru ca sunt multe zone unde se surpa asfaltul si, desi drumul a fost reabilitat, acum are restrictie pentru vehiculele de peste 7,5 t. Nu in ultimul rand, DN11 ar putea fi utilizat pentru a face legatura directa intre Bacau si Miercurea-Ciuc. Valea Jiului se afla in lucrari de reabilitare, insa ritmul este sub orice critica. La terminarea programului un singur autobuz cu muncitori pleaca spre Targu Jiu. Nu este posibil sa lucrezi cu atat de putin oameni si sa ai pretentia sa termini la timp. Ce alternativa au atunci transportatorii? Este o bataie de joc la nivel economic“, apreciaza Augustin Hagiu, consultant transporturi.

Mai multe detalii puteti gasi in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad