O analiză Upply referitoare la transportul maritim din Germania arată că, în condițiile în care în ultimii ani s-au dezvoltat numeroase alianțe puternice în domeniu, și companiile din această țară s-au unit, pentru a-și consolida poziția, și astfel au apărut câteva grupuri de anvergură internațională.
Eurogate și-a început activitatea în 1999, prin uniunea dintre activitățile de transport de containere ale Eurokai și Bremen Lagerhaus Gesellschaft (BLG), și a consolidat prezența operatorilor germani în porturile naționale, fiind prezent în terminalele din Hamburg, Bremen și Wilhelmshaven. Eurokai a venit în această alianță și cu acțiunile pe le deține în compania italiană Contship, prezentă în porturile La Spezia, Ravenna și Salerno.
De atunci grupul german și-a dezvoltat rețeaua: în 2008 a deschis un terminal în portul Tanger Med, gestionat de CMA CGM, Comanav, Contship (o filială a grupului) și MSC, în 2011 s-a impus în Marea Baltică prin deschiderea terminalului din portului rusesc Ust Luga, la mică distanță de Sankt Petersburg, în 2016 și-a consolidat poziția în Marea Mediterană prin deschiderea terminalului Limassol din Cipru, în parteneriat cu Interorient și East Med, și în 2021 a participat la deschiderea noului terminal de containere Tanger Med prin TC3, administrat de un consorțiu format din Marsa Maroc, Hapag Lloyd și Contship Italia.
Și HHLA, operatorul tradițional din portul Hamburg, fondat în 1885, și-a dezvoltat propria rețea și a devenit internațional în anii 2000, fiind prezent acum în Hamburg cu terminalele Buchardkai și Altenwerder, în portul Trieste (Italia), precum și în nordul continentului, în Tallinn (Estonia). În 2022, compania chineză Cosco Ports a intrat în terminalul Tollerort cu o participație de 35%, dar Uniunea Europeană și unii politicieni și economiști germani au refuzat să vadă portul Hamburg vândut chinezilor, așa că în octombrie 2022 cancelarul german Olaf Scholz a dat undă verde pentru o participație a chinezilor de cel mult 25%.