Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Alin Cretu, ATM „Bucovina“: „A fost castigata o batalie, nu si razboiul“

Alin Cretu, presedintele Asociatia Transportatorilor de Marfuri „Bucovina“, membra FORT, care a avut cea mai numeroasa prezenta din partea Romaniei la protestul din 10 ianuarie de la Bruxelles, sustine ca prin respingerea celor doua amendamente de compromis incluse in Pachetul Mobilitate 1, respectiv cel referitor la Detasare si modificarea Regulamentului 561/2006, a fost castigata o batalie, nu si razboiul.
 

„Propunerea de lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere si modificarea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si odihna ai soferilor erau cele mai dureroase pentru noi. Putem intelege partial modificarile referitoare la cabotaj (n.r. – propunerea adoptata privin modificarea Regulamentelor 1.071/2009 si 1.072/2009)“, a declarat Alin Cretu. Presedintele ATM Bucovina si prim-vicepresedinte FORT a explicat faptul ca votul din Comisia TRAN reprezinta un „castig temporar“. „Sa nu se astepte cineva din partea noastra, membrii FORT, la medalii, trebuie sa continuam lupta. Vrem sa respectam legile, dar acestea sa fie echitabile atat pentru vest-europeni cat si pentru noi. Este o lupta al carui termen nu il cunoastem deocamdata, iar ca sa ne obtinem drepturile trebuie sa cautam sa facem amendamente, interesul fiind comun pentru transportatorii romani, care acum trebuie sa dea dovada de unitate. Fiecare trebuie sa-si spuna punctul de vedere, iar aceste interese comune trebuie accentuate la Bruxelles prin propuneri de modificare a acestor amendamente“, a mai explicat oficialul ATM „Bucovina“, atentionand ca, desi sunt alegeri europarlamentare anul acesta, transportatorii nu trebuie sa se bazeze ca regulamentele nu vor putea fi modificate.
Protestatarii au salutat ieri si prezenta, la finalul voturilor din Comisie, a europarlamentarilor romani, dar si a celor bulgari si polonezi, in mijlocul lor. „Am fost acolo si asta a contat, dar ei reprezinta interesele Romaniei, pentru asta sunt alesi. Un exemplu pentru noi au fost reprezentantii Bulgariei, care au avut europarlamentarii prezenti in piata, inclusiv ministrul Transporturilor, la fel din partea Poloniei, ministrul Transporturilor si o mare parte din europarlamentari au fost alaturi la protestatari. La fel si din partea Romaniei au fost prezenti Maria Grapini si Marian-Jean Marinescu.“
Pe 10 ianuarie, in fata Parlamentului European de la Bruxelles au fost prezenti circa 600 de transportatori din Bulgaria, Romania, Ungaria si Polonia, care au protestat impotriva masurilor din Pachetului Mobilitate 1. Cea mai numeroasa prezenta romaneasca a avut-o ATM „Bucovina“, care a mobilizat 200 de membri.
In principal, cele doua propuneri respinse in Comisia TRAN din 10 ianuarie, vizeaza aplicarea regulilor detasarii la transporturile rutiere internationale, interzicerea efectuarii pauzei saptamanale normale  in cabina si intoarcerea acasa a soferilor la trei sau patru saptamani.

Articole similare

Ad