Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ALINSO GROUP isi continua dezvoltarea in Romania deschizand Primul terminal independent


Grupul belgian Alinso a anuntat lansarea, la inceputul anului viitor, a primului terminal intermodal de cale ferata independent din Romania, a carui prima faza va fi finalizata in aceasta luna. Euro Gate Terminal va fi amplasat la 3,5 km distanta de Ploiesti, va fi conectat la reteaua nationala de cale ferata si va avea conexiuni cu DN 72, care face legatura intre Ploiesti si Targoviste, dar si cu viitoarea autostrada A3.
 

Potrivit lui Ivan Lokere, CEO Alinso Group, in prezent piata este caracterizata de o dorinta tot mai mare de imbunatatire a proceselor logistice. Companiile isi stabilesc noi obiective de reducere a costurilor cu transportul si de crestere a eficientei si rapiditatii acestora, precum si a simplificarii declaratiilor vamale, ceea ce ar contribui, de asemenea, la scaderea timpului de livrare.
„Clientii nostri din zona Ploiesti se gandesc tot mai mult si la adoptarea unor solutii eco-friendly pentru afacerile lor, motiv pentru care inclina spre transportul pe cale ferata, acesta fiind cunoscut drept cel mai ecologic tip de transport“, a mai spus reprezentantul Alinso.
Potrivit acestuia, Ploiesti a fost ales ca locatie pentru noul terminat intermodal, deoarece orasul reprezinta un nod important al retelei nationale si internationale de cale ferata, care leaga porturile din bazinul Marii Negre de zonele din partea de vest a tarii si, implicit, de vestul Europei. „Printre motivele pentru care am ales Ploiesti pentru dezvoltarea Euro Gate Terminal se numara atat disponibilitatea terenului, foarte bine plasat, la 3 km de oras, cat mai ales conexiunea foarte buna cu celelalte mijloace de transport, terminalul urmand sa fie pozitionat alaturi de DN 72, care leaga Ploiesti de Targoviste“, a mai spus Lokere. Terminalul va avea, de asemenea, legatura si cu viitoarea autostrada A3, a carei finalizare a fost anuntata pentru sfarsitul lui 2012, dar si cu centura Ploiestiului. Astfel, terminalul se va afla in mijlocul unei zone industriale, pe traseul unei linii ferate foarte importante, care leaga partea de vest cu estul tarii. „Euro Gate Terminal e primul terminal de cale ferata independent din Romania si va avea unul sau mai multi furnizori de servicii care vor presta pentru toti clientii”, a spus CEO Alinso GROUP, adaugand ca in prima faza se va pune accentul pe conexiunea dintre granita de vest a tarii, reprezentata de Oradea-Arad, si Portul Constanta. Terminalul va oferi depozitare pentru containere standard TEU cu temperatura standard si temperatura controlata si pentru marfuri vrac. Investitia totala prognozata pentru realizarea acestui proiect este de aproximativ sapte milioane de euro.
 
Terminalul va fi dezvoltat in cinci faze
Euro Gate va fi dezvoltat in mai multe faze, ceea ce va permite adaptarea specificatiilor terminalului la schimbarile de pe piata. Prima etapa de dezvoltare presupune realizarea unei platforme de 7.150 m2, care va asigura o capacitate de depozitare modesta, de 76 TEU. Lungimea liniei de cale ferata va fi de 440 m. Lucrarile la aceasta prima faza vor fi terminate inainte de sfarsitul anului curent, astfel ca terminalul va fi operational incepand cu prima luna din 2011. In a doua faza a proiectului vor fi adaugate alte doua linii de cale ferata, ajungandu-se astfel la o lungime totala de 1.130 m, iar platforma va atinge suprafata de 24.320 m2, ceea ce va creste capacitatea totala de depozitare la 1.084 TEU. Aceasta a doua faza va fi livrata in martie anul viitor, iar cea de-a treia, care urmeaza sa fie finalizata in primul trimestru din 2012, va mari suprafata platformei la 50.175 m2 si va creste capacitatea de stocare la 2.812 TEU. De asemenea, va fi adaugata si o unitate pentru servicii tehnice cu o suprafata de 1.000 m2. In a patra faza de dezvoltare, a carei finalizare este prevazuta pentru martie 2013, va fi adaugat si un container freight station cu o suprafata de 2.100 m2. Odata cu faza finala a proiectului, care va fi terminata in primul trimestru din 2014, platforma Euro Gate Terminal Ploiesti va ajunge la o suprafata de 97.595 m2, cu o capacitate totala de stocare de 5.748 TEU si o lungime a caii ferate de 2020 m.
Ca facilitati si servicii, Euro gate Terminal Ploiesti va avea birouri, vama si servicii vamale, ceea ce va ajuta la simplificarea procedurilor vamale pentru clientii terminalului, statie de alimentare cu combustibil, hotel si restaurant, parcare pentru masini si camioane. Terminalul va beneficia de paza 24/7, inclusiv CCTV.
„Ne concentram, de asemenea, asupra solutiilor eco friendly, strategie abordata constant in cadrul grupului nostru“, a spus Ivan Lokere. Acesta este de parere ca terminalul va aduce regiunii statutul de pol industrial si va crea noi locuri de munca atat direct, cat si indirect, prin clientii pe care ii va avea.
„Suntem convinsi ca acest terminal va juca un rol foarte important in dezvoltarea Ploiestiului ca hub industrial. Ne asteptam ca mai mult de 800 de clienti sa beneficieze de serviciile terminalului in urmatoarele 12 luni“, a mai declarat Lokere. Potrivit acestuia, investitia intr-un terminal de cale ferata face parte din planul initial, gandit la intrarea grupului pe piata din Romania, acum doi ani, pentru construirea parcului industrial din Ploiesti. Dezvoltatorul testeaza in prezent fiabilitatea viitoarelor conexiuni intre reteaua nationala de cale ferata si terminalul care va putea fi folosit de toti operatorii feroviari. „In aceasta regiune sunt prezente deja foarte multe companii, iar cererea este din ce in ce mai mare. Avem Lukoil, Cameron, recent s-a alaturat si Lufkin Industries s.a. Terminalul va stimula in continuare dezvoltarea economica a regiunii Prahova si cresterea competitivitatii economiei nationale, care se confrunta in prezent cu lipsa unei infrastructuri adecvate“, a mai spus Lokere. Prognozele pentru fluxul de trafic estimeaza atingerea unui nivel de 20.000 de TEU in 2011 si o tendinta constant ascendenta, ajungand in 2015 la finalizarea ultimei faze a proiectului, la un trafic de aproape 80.000 de TEU.
 
Traficul feroviar va creste constant
Potrivit lui Stefan Roseanu, secretar general al Asociatiei Industria Feroviara din Romania si senior partner in cadrul Club Feroviar Roman, fluxul de marfa actual este de aproximativ 10.000 t/zi pe calea ferata de la Constanta catre Ploiesti, iar estimarile pentru 2020 se situeaza la circa 25.000 t/zi.
In opinia lui Octavian Claudiu Dumitrescu, director al Directiei de Infrastructura si Transport Feroviar din cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, datorita pozitionarii terminalului pe coridorul Constanta-Bucuresti-Timisoara, acesta va contribui, fara indoiala, la cresterea eficientei sistemelor logistice in Romania si va face tara noastra mai competitiva in raport cu statele din jur. In prezent, in Romania sunt licentiati 29 de operatori de transport feroviar de marfa.
„Datorita acestui terminal, si Portul Constanta isi va creste competitivitatea, atragand fluxurile de marfa care au ca destinatie tarile din centrul si estul Europei“, a declarat reprezentantul MTI, subliniind totodata importanta strategica a dezvoltarii in cursul urmatorilor ani a coridorului IV pan-european, care include pe traseul sau Constanta, Bucuresti, Timisoara si merge mai departe, catre Budapesta. Potrivit acestuia, parte din politica MTI este si incurajarea transportului intermodal la capacitate maxima in Romania.
„Ministerul Transporturilor recomanda o mai buna distribuire a traficului catre mijloace de transport mai sustenabile si ecologice, motiv pentru care transportul intermodal este un element cheie.“

Articole similare

Ad