Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Am testat noul Kangoo Electric!

Renault LCV are o strategie clară în tranziția către mobilitatea electrică, iar această strategie include o gamă îmbunătățită în sectorul „zero emisii“, cu vârf de lance noul Kangoo Z.E., cea mai vândută utilitară electrică. Sub o altă înfățișare și cu un nou nume, Kangoo E-TECH Electric a devenit și mai performant. Iar noi am avut șansa să ne urcăm la volan!

Noul Kangoo Van E-TECH Electric este echipat cu un motor de 90 kW, dublu față de versiunea precedentă, ce oferă un cuplu de 245 Nm pe care îl simți de cum ai călcat piciorul pe accelerație. Inginerii grupului francez au pus totuși și un mod ECO, recomandat a fi folosit atunci când sarcina nu este una foarte mare, care limitează puterea mașinii, implicit viteza maximă, și ajută astfel la optimizarea autonomiei, în opinia noastră fiind deosebit de util de activat direct de către managerul de flotă pentru șoferii indisciplinați cărora le place să stea cu piciorul pe accelerație și pe frână.

În utilizarea reală urbană şi zonele limitrofe, datorită noii baterii litiu-ion cu o capacitate utilizabilă totală de 45 kWh, Renault spune că pot fi parcurşi până la 300 km cu o singură încărcare în ciclul WLTP, în funcţie de tipul de şosea, factori de mediu şi stilul de condus

Comparativ, noul Z.E. are o autonomie de până în 200 km. În plus, bateria a fost plasată sub podea și nu afectează astfel volumul zonei cargo. Un alt update de care noul Kangoo electric beneficiază este fără îndoială unul foarte important. Este vorba de o pompă de căldură ce permite menţinerea autonomiei în condiţii de temperatură scăzută. Astfel, noul sistem de aer condiționat al mașinii este conectat direct la această pompă asociată cu un încărcător de 22 kW. Căldura este preluată din aerul din jurul vehiculului și încălzește habitaclul fără a utiliza o rezistență electrică. Despre acest nou instrument, producătorul spune că merge cel mai bine atunci când în mașină sunt între -15°C și +15°C.

Kangoo E-TECH, un prototip viabil

Chiar dacă nu a fost prima experiență într-un vehicul 100% electric, tot a fost greu să ne dăm seama că motorul de 90 kW a prins viață atunci când am apăsat butonul Start/Stop. Am putut experimenta instant cuplul de 245 Nm, printr-o ușoară țintuire de scaun specifică modelelor electrice light. Spre deosebire de alte modele testate, antifonarea la acest model a fost una extrem de bună, doar la frâne și pe viraje auzeam un ușor zgomot în zona cargo, însă a fost dat de faptul că nu eram încărcați.

IVOTY Renault Kangoo E-Tech at Mortefontaine, France on october 14th 2021 – Photo Greg / DPPI

Așa cum știm deja la precedenta generație, Renault Kangoo electric vine cu un sistem de recuperare a energiei la frânare. Practic, de câte ori ridicam piciorul de pe accelerație, de atâtea ori acul turometrului cobora în zona de „Charging“ și recupera astfel putere prin frânare progresivă. Însă inginerii de la Renault au făcut puțin mai mult de atât și au venit cu trei moduri de frânare, pe care le puteam schimba dintr-o clapetă în funcție de condițiile de trafic.

Mai multe despre noul Kangoo E-Tech și despre testul realizat de noi veți putea citi în numărul de Decembrie al revistei TRANZIT.

Articole similare

Ad