Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Karsan

Karsan propune pieței europene trei modele de capacitate mică și medie: mini-autobuzul Jest, de 6 m lungime, autobuzul urban Atak, de 8 m, și midi-autocarul Star, de asemenea de 8 m. Primele două sunt disponibile și în variantă cu propulsie electrică, dezvoltate împreună cu BMW.

De asemenea, pentru 2021, constructorul turc pregătește completarea ofertei de autobuze eletrice cu modelele KRS de 10, 12 și 18 m lungime, dezvoltate „in-house”.

Karsan Jest electric are o autonomie de până la 210 km. Vehiculul este propulsat de motorul electric BMW i, utilizat pe modelul i3, și are același pachet de baterii Li-Ion cu acesta. Motorul BMW i produce o putere de 125 kW (echivalentul a 170 CP) și are un cuplu motor maxim de 290 Nm. În funcție de autonomia dorită se poate opta între pachete de baterii de 33, 44, 66 sau 88 kWh (minimum 85 – maximum 210 km). Conectat la o sursă de curent alternativ, încărcarea pe timp de noapte se face în șase ore, în timp ce alimentarea de la stații DC cu încărcare rapidă se face în 0,7 ore. Separat, bateriile se încarcă singure până la 25% din capacitate, prin intermediul sistemului de recuperare a energiei eliberate la frânare.

În versiunea diesel, Jest este propulsat de motorul Fiat Powertrain (FPT) F1C, cu patru cilindri în linie, ce dezvoltă 126 CP și are cuplul motor maxim de 320 Nm. Cutia de viteze este manuală, cu 6+1 trepte, iar suspensia mecanică este independentă atât pe axa față, cât și pe spate, pentru un plus de confort. Midibuzul dispune de un pachet generos de dotări opționale, ce include ESP, închidere centralizată cu telecomandă, geamuri cu tentă de culoare, aer condiționat, conexiune Wi-Fi sau jante de aluminiu. Operatorii care doresc un vehicul cu transmisie automată au la dispoziție versiunea Jestronic.

Atak electric este configurat cu motorul electric TM4, de 230 kW și 2.400 Nm. Cu 5 pachete de baterii Li-ion instalate, având o capacitate totală de 220 kWh, Atak are o autonomie de 300 km. Autobuzul are o capacitate de 52 de locuri și este foarte bine configurat, cu iluminare LED, porturi USB, un post de lucru cochet pentru șofer și suspensie pneumatică.

Autobuzul are o capacitate de maximum 58 de pasageri și este propulsat de un motor FPT de 4,5 litri, în variantă de 186 CP, având cuplul motor maxim de 750 Nm, iar pentru transmisie se poate alege dintre ZF manuală sau Allison automată. Retarderul este opțional. Suspensia este integral pneumatică și independentă pe axa față. Dintre dotările standard amintim sistemele ABS, ASR și ESP, aerul condiționat, sistemul de îngenunchere, oglinzile retrovizoare încălzite sau parbrizul cu degivrare. La alegere, se pot monta un agregat de aer de capacitate mai mare, pre-încălzitor,camere de luat vederi la interior sau pentru mersul cu spatele, oglinzi cu reglare electrică etc.

Autocarul Star poate transporta până la 31 de pasageri și are o capacitate a calelor de bagaje de 4,25 m3. Trenul de rulare este același ca în cazul modelului Atak, în plus fiind inclus sistemul cruise-control în echiparea de bază. Paleta de dotări opționale este foarte generoasă (ESP, conexiune Wi-Fi, monitor LCD, sistem multi-media etc.), iar volumul în calele de bagaje este de 4,25 m3. Atak și Star pot fi produse, la cerere, cu o structură din oțel inoxidabil.

În paralel cu dezvoltarea gamei de autobuze proprii, Karsan continuă producția autobuzelor urbane Menarinibus, disponibile în variante de 10,6, 12 și 18 m lungime, diesel sau pe gaz natural comprimat.     

Articole similare