Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ANSAR: Service-urile independente de tahografe reclamă întârzierea adoptării modificărilor legislative promise

Blocajul sistemului informatic RAR și a activității de inspecție tehnică periodică din ultimele patru zile a creat vâlvă în țară, pentru că a impactat un număr mare de beneficiari, persoane fizice și juridice deopotrivă. Însă probleme cu programul online în care se înregistrează verificarea aparatelor tahograf apar săptămânal, susțin reprezentanții ANSAR, activitatea service-urilor independente fiind blocată cu periodicitate. În perioada următoare, întrucât se apropie termenul limită de înlocuire a tahografelor cu cele inteligente G2V2, se estimează aglomerarea și mai mare a atelierelor, cu blocările aferente de sistem. „Sistemul online funcționează foarte greu și tocmai de aceea am propus schimbarea procedurii și implementarea unui program offline, cu conectare doar în momentul transmisiei de date. Oricum, la tahografe este diferit decât la ITP, pentru că aparatele pot fi verificate oricând și orice intervenție apare înregistrată în memoria dispozitivului. Nu ne împotrivim controlului în sine, doar că această reverificare a tahografelor de către RAR prin blocarea vehiculului în atelier nu rezolvă problema manipulărilor de aparatelor. Trebuie găsite soluții pentru a fi controlate mai des atelierele cu probleme, depistate în urma controalelor în trafic. Altfel, li se pun bețe în roate tot celor care lucrează corect“, a arătat Ovidiu Aiftincăi, vicepreședinte ANSAR.

Reprezentanții ANSAR se arată nemulțumiți și de faptul că modificările legislative promise de Ministerul Transporturilor și de Registrul Auto întârzie să fie adoptate. Pe de o parte este vorba despre publicarea în Monitorul Oficial a noului ordin de ministru care să modifice OMT 181/2008, iar, pe de altă parte, de adoptarea unei noi hotărâri de guvern care să modifice HG 899/2003 privind omologarea tahografelor.

În prezent, RAR încă nu a publicat pe site-ul său (așa cum a promis) procedura de examinare revizuită pentru certificarea inspectorilor. „Cerințele de examinare de la noi sunt mult mai detaliate și mai stricte decât legislația europeană, pentru că vizează examinarea pe versiuni și tipuri de tahografe, în timp ce la nivel comunitar este suficientă doar examinarea pe generații de tahografe. Implicit, în România sunt necesare examinări mai dese, chiar și la câteva luni, ceea ce generează mai multe întreruperi de activitate pentru service-uri, dar și costuri suplimentare“, a declarat Ovidiu Aiftincăi, vicepreședinte ANSAR.

O altă problemă care persistă în piață este prețul mult mai mare al tahografelor comparativ cu alte piețe europene: „Prețul unui tahograf instalat și verificat în Polonia, spre exemplu, a ajuns să fie cât prețul la care unele ateliere iau doar echipamentele de la un distribuitor. Acest lucru îl putem dovedi cu facturi. Iar dacă tahograful se achiziționează din alte surse, chiar dacă este conform, trebuie certificat de importatorul din România, ceea ce presupune costuri suplimentare. Deși am contestat acest lucru și am cerut ca declarația de conformitate să fie dată de către service-ul care instalează tahograful, situația încă nu s-a schimbat. Direcția Transport Rutier din cadrul MT a dat anumite indicații legislative, însă RAR a întârziat să le pună în aplicare. Chiar dacă se va modifica ceva acum, timpul rămas până la 31 decembrie este foarte scurt.“

Din informațiile pe care le-am obținut de la Ministerul Transporturilor, RNTR 8 a fost trimis spre Monitorul Oficial de o săptămână și urmează să se publice pe 27 noiembrie a.c., iar modificarea HG 899 va intra joi, 28 noiembrie în ședința de Guvern.

Articole similare

Ad