Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

APTE 2002 atrage atenția ANAF că trebuie să înceteze controalele pe diurnă

Asociația Patronală a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002) atrage atenția Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) că după adoptarea de către Senat în 25 noiembrie 2021 a propunerii legislative L455/2021 pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, că orice control ANAF privind impozitarea retroactivă a diurnelor trebuie să înceteze și să nu mai fie demarate alte controale.

APTE 2002 salută adoptarea de către Senatul României a proiectului de lege pentru corectarea abuzurilor ANAF față de transportatorii rutieri. Asociația cere Fiscului să ia act de act de voința legislativului și să înceteze de îndată controalele abuzive prin care reîncadrează retroactiv diurnele ca venit salarial. „Senatul României s-a pronunțat cu 121 de voturi pentru (niciun vot împotrivă) pentru adoptarea propunerii legislative, ceea ce demonstrează că Parlamentul a înțeles că stabilirea retroactivă a unor impozite pe ultimii 5 ani prin așa numita <<recalificare a diurnelor>> ca venit salarial de către funcționari ai ANAF este toxică pentru industria transportatorilor rutieri din România’’, a declarat Dorin Jurjuț, Vicepreședinte APTE 2002.

,,Această unanimitate care reprezintă voința politică a tuturor partidelor din noul arc guvernamental ne îndreptățește să credem că și în Camera Deputaților soluția va fi păstrată și chiar îmbunătățită, astfel încât să elimine și orice discriminare față de transportatorii care au fost abuzați <<cu celeritate>> de ANAF sau care nu au avut capacitatea de a se apăra în instanțe contra ANAF. Legea de corectare trebuie să producă efecte și în situația în care transportatorul s-a judecat deja cu ANAF. Concret solicităm public Camerei Deputaților să elimine și caracterul vădit discriminatoriu față de cei care deja s-au judecat , pentru că nu putem accepta, ca Asociație ca acelora asupra cărora ANAF s-a îndreptat timpuriu și nu au avut capacitatea de a se apăra în instanțe, să li se ofere răspunsul ,,Asta e’’. Avem convingerea că și acest aspect, al discriminării, va fi corectat de Camera Deputaților pentru că legea trebuie să fie și echitabilă’’, a mai declarat Dorin Jurjuț.

Citește și: Proiectul de lege privind amnistia fiscală a trecut de Senat, cu termen de adoptare tacită 1 decembrie

Proiectul adoptat de Senat prevede expres că ,,se anulează diferențele de obligații fiscale principale și/sau obligații fiscale accesorii stabilite de organul fiscal (…) ca urmare a calificării ulterioare de către organul fiscal a sumelor reprezentând indemnizații sau orice alte sume de aceeași natură, primite pe perioada delegării, detașării sau desfășurării activității pe teritoriul altei țări (…)’’. Cu alte cuvinte, arată APTE 2002, Parlamentul a considerat necesar să corecteze prin lege abuzurile ANAF, care a hotărât intempestiv, deși nu este legiuitor, că transportatorii trebuie să plătească această taxă, retroactiv.

,,În lipsa acestui proiect de lege, industria transportatorilor rutieri din România ar fi fost împinsă spre faliment. Abuzurile ANAF ne-au creat deja mari probleme, pe care sperăm să le putem depăși. Impozitele inventate reprezentau cifra de afaceri a companiilor pe câțiva ani și profitul pentru o perioadă mai mare de 10 ani, fiind practic o invitație la distrugerea celui de-al treilea cel mai performant sector al industriei rutiere (naționale) la nivel european. Noi am urcat acest sector al economiei pe locul 3 în Uniunea Europeană, după Polonia și Lituania. Orice control care continuă acum sau orice control nou ar reprezenta doar o manifestare fățișă de rea-voință din partea unor funcționari ANAF care ignoră politica economică națională și demonstrează altfel că urmăresc alte interese, în beneficiul altor economii deranjate de faptul că reușim să ne menținem competitivi’’, a declarat Adrian Pop, Președinte APTE 2002.

APTE 2002 a promovat permanent că soluția legală pentru corectarea abuzurilor trebuie stabilită prin lege și nu prin ordonanță de urgență – cum susțineau alte asociații (ceea ce era fie imposibil fie conducea la favorizarea controalelor abuzive ale ANAF). „APTE 2002 a reprezentat și reprezintă interesele industriei, nu ale unor birocrați. În conformitate cu așteptările APTE 2002 transmise public sectorului rutier, adoptarea vine la mai puțin de două luni după ce Asociația a obținut în urma discuțiilor directe cu Ministrul Finanțelor Publice promisiunea fermă a adoptării prin Parlament, în regim de urgență, a unui astfel de proiect legislativ, care să îndepărteze o dată pentru totdeauna, abuzurile ANAF“, se mai arată în comunicatul asociației.

Articole similare

Ad