La finalul lui februarie, o delegație a asociației germane de transport și logistică BGL a fost martoră, împreună cu europarlamentarul german (CSU) Markus Ferber, la „haosul din trafic cauzat de sistemul de dozare a camioanelor impus de Austria de-a lungul axei Brenner, la granița dintre cele două țări”.
BGL explică faptul că de ani de zile, blocaje kilometrice sunt rezultatul acestei măsuri, care pune sarcini inacceptabile pe șoferii de camioane și autoturisme, companiile de transport, locuitorii și mediul înconjurător de pe partea germană a autostrăzii Inntal. În mai multe rânduri, au loc accidente grave din cauza dozării. În prezent, nu există suficiente alternative pentru transportul feroviar de marfă din cauza capacității feroviare prea limitate.
Dirk Engelhardt, președintele asociației transportatorilor germani, solicită intervenția UE și nu numai în ceea ce privește dozarea: autorizația de blocare este doar o parte a politicii care împiedică tranzitul Tirolului pe cea mai importantă legătură rutieră dintre Germania și Italia. În plus, există și alte restricții care contravin legislației UE, cum ar fi interdicția de circulație sectorială, interdicția de circulație pe timp de noapte și dubla taxare pe timp de noapte. Prin urmare, solicită Comisiei Europene să ia în sfârșit măsuri legale împotriva măsurilor Tirolului.
UE nu poate continua să accepte aceste restricții grave asupra liberei circulații a persoanelor și bunurilor, care durează de mulți ani. Nu este posibil ca una dintre cele mai importante axe de transport și conexiuni nord-sud din Europa să devină un blocaj în regiune. Comisia Europeană – în calitate de gardian al tratatelor – ar trebui să intervină de urgență și să înlocuiască abordarea „de sine stătătoare” din Tirol cu o soluție paneuropeană.