Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociatiile din industria feroviara critica aspru scutirea de la plata taxei Maut a camioanelor pe gaz natural

In Germania, transportul combinat este amenintat de scutirea camioanelor GNL SI GNC de plata taxei Maut, avertizeaza reprezentantii transportului feroviar de marfa. Astfel, daca asociatiile federale din industria transporturilor si logisticii saluta scutirea propusa de Comitetul de transport, pana la sfarsitul lui 2023, reprezentantii transportului feroviar de marfa trag alarma ca aceasta este o decizie gresita.

"Odata cu promovarea camioanelor pe gaz, guvernul federal si coalitia SPD si CDU / CSU pun in pericol obiectivele climatice impuse tot de ei", explica Allianz pro Schiene, Asociatia Companiilor Germane de Transport (VDV), Reteaua Cailor Ferate Europene (NEE) si Asociatia proprietarilor de autoturisme din Germania (VPI). Ca urmare a „promovarii excesive a camioanelor pe gaz”, traficul ar fi mutat inapoi de pe calea ferata pe sosea, avertizeaza asociatiile. Asta inseamna ca exista chiar riscul cresterii emisiilor de CO2 in transportul de marfa. In acelasi timp, planurile CDU / CSU si SPD au incarcat bugetul transporturilor cu 780 de milioane de euro, in vreme ce pierderile fiscale in domeniul taxelor ar fi de 65 de milioane de euro.
 

Asociatiile din industria feroviara se tem ca astfel va fi slabita competitivitatea cailor ferate. Fata de camionul pe benzina, calea ferata nu se poate compara din punct de vedere al pretului. Transportul feroviar de marfa si asa se confrunta in prezent cu scaderi semnificative ale volumelor. In ceea ce priveste obiectivele climatice, asociatiile feroviare sustin ca transportul combinat economiseste peste trei milioane de tone de CO2 pe an.

Articole similare

Ad