Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Au inceput negocierile pe Pachetul Mobilitate!

Trilogul pe Pachetul Mobilitate 1 incepe joi, 3 octombrie, Germania si Franta fiind statele care pun cea mai mare presiune pentru ajungerea la un acord pe cele trei dosare, potrivit europarlamentarului Marian-Jean Marinescu.
Finlanda nu pierde timpul si deschide negocierile pentru Pachetul de Mobilitate. „Din pacate, acest proces are loc cu o rapiditate extraordinara, cu care nu m-am mai intalnit pana acum. Vom negocia asadar cele trei regulamente pe care le-am votat de doua ori in decurs de doua saptamani. Am votat mai intai o cerere depusa de ECR (Grupul conservator) si sprijinit prin mine de PPE si de noul grup Renew Europe, iar scorul a fost in defavoarea noastra. Am votat apoi demararea negocierilor cu Consiliul. Am incercat sa blocam unul dintre regulamente, cel referitor la detasarea soferilor, insa nu am obtinut voturile necesare.

Asadar, in ciuda eforturilor noastre, vom incepe negocierile“, a scris Marian-Jean Marinescu pe Facebook. Oficialul roman reaminteste ca PPE, grup al carui coordonator este in Comisia TRAN, are doi raportori buni in cadrul acestor negocieri, Andor Deli din Ungaria (PPE) si El?bieta Lukacijewska din Polonia, care vor incerca sa faca tot ce este posibil pentru a se ajunge la un acord care sa nu dauneze transportatorilor de la granita externa a UE. „Germania si Franta sunt statele care pun cea mai mare presiune pentru ajungerea la un acord pe aceste dosare. De ce? Pentru mine este inca foarte neclar. Sigur, regulamentele ar putea aduce avantaje economice transportatorilor din celor doua state, dar vor genera mari probleme beneficiarilor transportului rutier: constructorii de automobile, de pilda, se vor vedea nevoiti sa creasca preturile, caci, din cauza cresterii costurilor de transport, va creste si pretul componentelor auto. Eu sper ca negociatorii sa reuseasca sa aduca intr-o forma rezonabila aceste texte“.
Europarlamentarul roman crede ca Romania si celelalte state aflate la periferia Europei se afla in aceasta situatie si din cauza Comisarului european pentru transport, Violeta Bulc, care a acceptat sa propuna aceste regulamente in absenta unor studii de impact. „Asa se intampla cand comisarul este slab, nu cunoaste domeniul de activitate, nu are sustinere politica si atunci este vulnerabil presiunilor inevitabile care se fac asupra comisarilor in dosare cu mize foarte mari, ca acesta. Ce intelegem de aici? La acelasi scenariu ne putem astepta si daca Romania isi mentine propunerea de comisar european pentru transport: cei care vor conduce vor fi functionarii de la Comisia Europeana“, a mai spus Marinescu.

Articole similare

Ad