Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

„Austria loveste concurenta estica printr-o noua forma a Pachetului Mobilitate: Soferii, acasa la maximum 4 saptamani!”

Consiliul UE a ajuns sa-si definitiveze pozitia in ceea ce priveste reforma de baza din transporturile rutiere – o prioritate a presedintiei austriece ce se incheie la final de an. Acordul se refera la conditiile de munca ale soferilor din transportul international, in special regulile pentru detasare, la accesul la piata de transport si la imbunatatirea aplicarii normelor. Pachetul este conceput, asa cum arata reprezentantii Consiliului, pentru a garanta echilibrul intre conditiile adecvate de munca ale soferilor si libertatea operatorilor de a oferi servicii transfrontaliere, si are si rolul de a aduce claritate in domeniul transporturilor si de a pune capat interpretarilor nationale divergente ale reglementarilor.
 

Membrii Consiliului mai arata ca acest acord este de natura sa ofera reguli mai corecte pentru soferi (care ar beneficia de conditii mai bune de munca) si operatori de transport (carora li se garanteaza mai multa siguranta din punct de vedere al legii si mai putina birocratie) si sa creasca eficienta autoritatilor nationale de control.
Un element cheie pentru imbunatatirea aplicarii reglementarilor este gasirea unui mod sigur de inregistrare a camioanelor atunci cand trec o frontiera si de localizare a incarcarilor si descarcarilor. A doua versiune a tahografului inteligent va face asta automat, deci toate autovehiculele care fac transport international vor trebui dotate astfel pana la sfarsitul lui 2024.
In ceea ce priveste cabotajul, Consiliul pastreaza reglementarea din prezent care permite desfasurarea a cel mult trei astfel de operatiuni in sapte zile. Masurile de imbunatatire a aplicarii acestei reguli ar trebui sa permita ca monitorizarea respectarii ei sa fie mai eficienta. Pentru a preveni operatiunile sistematice de cabotaj va fi introdusa o perioada de cinci zile de pauza inainte ca viitoarea operatiune sa se poata desfasura in aceeasi tara, cu acelasi vehicul.
Transportatorul ar trebui sa organizeze programul de lucru al soferilor astfel incat ei sa se poata intoarce acasa cel putin o data la patru saptamani sau, daca aleg sa faca doua pauze saptamanale scurte, cel putin o data la trei saptamani.
Pentru a garanta conditii adecvate de munca pentru soferi, pauza saptamanala normala trebuie luata in afara cabinei.
Aceasta reforma clarifica modul in care conducatorii auto profesionisti vor beneficia de principiul „aceeasi plata pentru aceeasi munca in acelasi loc“, regula generala fiind aceea ca, daca o operatiune de transport este organizata astfel incat sa ramana intacta legatura dintre munca soferului si tara de origine, soferul trebuie exclus de la regulile detasarii. Deci transportul bilateral este exclus in mod explicit. Pe drumul spre tara de destinatie si inapoi sunt permise o activitate suplimentara de incarcare/descarcare in ambele directii sau niciuna la dus si doua la intors fara a se intra sub regimul detasarii. Si tranzitul este exclus, dar pentru toate celelalte operatiuni de transport, inclusiv cabotaj, se va aplica regimul complet de detasare inca din prima lor zi.
Propunerile sunt parte a primului Pachet Mobilitate, prezentat de Comisia Europeana in iunie 2017.
Textele agreate reprezinta pozitia Consiliului in negocierea cu Parlamentul European in vederea ajungerii la un acord privind textul final.

Articole similare

Ad