Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Austriecii, belgienii și nemții controlează mai ales autovehiculele înmatriculate în străinătate. ISCTR este printre cele mai active instituții de control din UE.

Potrivit statisticilor oferite de Comisia Europeană, în 2022-2023, Austria a verificat de peste două ori și jumătate mai multe autovehicule înmatriculate în străinătate (2,1 milioane de autovehicule) comparativ cu cele înmatriculate în propria țară: 837.417, în timp ce Belgia a verificat în trafic de două ori mai multe camioane înmatriculate în străinătate (1,1 milioane de autovehicule) față de cele înmatriculat în Belgia (575.527).

Procentul este similar în Franța: cca 2 milioane de autovehicule înmatriculate în Franța față de 3,3 milioane înmatriculate în alte țări europene sau extracomunitare (120.000).

Germania verifică în procente aproximativ egale camioanele înmatriculate în Germania (8,1 milioane) și pe cele din alte țări europene (cca 8 milioane) sau extracomunitare (761.851).

Surprinzător, chiar dacă avem un teritoriu mai restrâns și un trafic mult mai sărac decât Germania, cu nici o zecime din kilometrii de autostradă pe care îi are centrul economic al Europei, instituțiile de control din România au raportat cifre uluitoare în ceea ce privește controlul în trafic: 7,2 milioane de autovehicule înmatriculate în țara noastră și nu mai puțin de 5,4 milioane de autovehicule înmatriculate în alte țări europene plus alte 600.800 de autovehicule din țări extracomunitare (probabil preponderent ucrainene și moldovenești). Uitându-ne la cifre și comparându-le cu nu mărul de vehicule controlate de inspectorii români, pare că românii controlează aproape toate autovehiculele care ies pe șosea, având al doilea număr total de controale din Europa, cu 13, 28 milioane de autovehicule verificate, după Germania: 16,8 milioane. Controlăm de 7 ori mai multe vehicule decât Polonia, de două ori și jumătate mai multe decât Franța și de două ori mai multe decât în Spania.

Același șofer trece de mai multe ori prin controalele ISCTR, deoarece la statistica legată de numărul de șoferi verificați, România nu mai are chiar același avans, însă este tot pe podium: cu 476.129, România depășește Spania (467.199), Polonia (329.421), dar nu și Germania (806.467) și Italia (525.500).

ISCTR este fruntașă și la controalele efectuate la sediul firmelor: cu 68.196 de controale la numai 24.223 de companii, ISCTR pare că a verificat de mai multe ori pe an aceeași companie, fiind mai activ decât instituțiile de control din Germania (51.658 de controale la 4.255 de firme), Olanda (43.301 de controale la 1.785 de firme) sau Bulgaria (28.004 controale la 5.319 firme), dar nu mai mult decât colegii din Franța: 81.637 de controale la sediul a 5.455 de firme.

Procentul vehiculelor controlate în trafic după țara de înregistrare

MSNationalsNon- nationals including EU/ EEA and CH3rd nationals
AT29.9%66.2%3.82%
BE40.3%52.7%7.04%
BG51.3%12.7%36.01%
HR61.2%9.0%29.86%
CY98.7%1.3%0.00%
CZ51.0%43.9%5.12%
DK66.9%32.2%0.82%
EE75.9%19.9%4.16%
FI79.4%11.4%9.16%
FR41.4%56.6%1.99%
DE45.4%48.9%5.69%
EL77.2%12.9%9.87%
HU57.2%33.5%9.22%
IE89.6%10.4%0.04%
IT81.0%17.2%1.76%
LV49.2%36.9%13.92%
LT71.3%12.2%16.47%
LU32.1%65.8%2.12%
MT22.7%77.3%0.00%
NL39.4%55.8%4.74%
PL54.3%24.2%21.46%
PT95.4%4.5%0.02%
RO80.1%12.5%7.40%
SK41.3%50.2%8.48%
SI34.7%37.2%28.05%
ES91.8%7.5%0.69%
SE51.4%44.8%3.83%
TOTAL64%29%7%

Articole similare

Ad