Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Belgia: Controalele pe Pachet pot da naştere unor investigaţii pe dumping social

La ora actuală, tema principală de control în Belgia este întoarcerea şoferilor.

În ceea ce priveşte întoarcerea camioanelor, oricât de intimidante ar putea să fie făcute acţiunile de control, sancţiuni nu pot fi aplicate decât de statul membru care a emis licenţa de transport, a declarat pentru revista Tranzit avocatul belgian Frederick vanden Bogaerde. În urma controlului, autorităţile belgiene vor putea cel mult trimite solicitări de verificare la sediu către autorităţile omoloage. Dar nu trebuie să ne culcăm pe o ureche. Controalele în trafic pe întoarcerea camioanelor ar putea să constituie baza pentru investigaţii ulterioare mai complexe privind dumping-ul social. Pentru că aceia care nu îşi trimit acasă şoferii şi camioanele sunt suspectaţi că funcţionează tip căsuţă-poştală. „Acuzaţia de dumping social în Belgia este foarte gravă, iar în cazul în care compania este găsită vinovată, amenzile pot ajunge cumulat la milioane de euro. Nu este exclusă nici pedeapsa cu închisoarea pentru administrator, aşa că nu este de glumă.”

Aşa cum ne-am obişnuit, acţiunile de control sunt de mare anvergură şi menite să intimideze. Cel puţin o dată pe săptămână se organizează astfel de controale tematice în Belgia, dar şi în Franţa, rezultatul fiind aplicarea a numeroase amenzi pe neîntoarcerea şoferilor acasă. Cuantumul sancţiunilor pleacă de la 2.000 de euro şi poate ajunge până la 13.000 de euro. Valoarea amenzii poate varia şi în funcţie de modul de calcul al inspectorului care face controlul. De multe ori, sancţiunea poate fi aplicată superficial. Chiar dacă din informaţiile extrase din tahograf poate rezulta faptul că şoferul nu s-a întors acasă, compania de transport are totuşi posibilitatea de a demonstra faptul că i-a asigurat toate condiţiile şi, prin urmare, nu trebuie sancţionată. Avocatul belgian are deja astfel de speţe pe care le pregăteşte pentru instanţă, dar timpul de soluţionare poate fi destul de mare, mai ales că vorbim de o tematică nouă. Mesajele contradictorii din partea Comisiei Europene cu privire la modul de interpretare a întoarcerii şoferilor mai mult încurcă, iar până la acest moment nu a fost finalizat niciun proces.

Articole similare

Ad