Anul trecut, cand a fost preluat CNADNR, cu toate ca era iarna, cu toate problemele aferente, au fost facute economii la bugetul de deszapeziri de 30% din banii alocati. Anul acesta, cand a fost stabilit bugetul pentru activitatile de iarna, suma a fost din start cu 25% mai mica decat cea de anul trecut, fiind in plus introduse criterii de control, de performanta etc. Surpriza a fost ca nu s-au mai prezentat firme la licitatie.
La inceputului lunii trecute fusese acoperit doar 56% din teritoriul tarii, urmand ca restul de 44% sa fi fost atribuit pana in 15 noiembrie prin negociere directa firmelor care deja au castigat licitatii.
La nivelul judetului Arges va fi demarat in aceasta iarna un proiect pilot de montare de GPS-uri ale CNADNR pe masinile operatorilor privati de deszapezire, pentru a putea urmari activitatea vehiculelor de deszapezire. 50 de parole vor fi date si ziaristilor, pentru o activitate cat mai transparenta. Se urmareste astfel compararea costurilor de deszapezire din acest an cu cele din anul precedent. A fost ales Argesul pentru ca are toate categoriile de drum acoperite de CNADNR: autostrada, centura in regim de autostrada, drum national si drum de munte. Costurile proiectului pilot sunt sub 5.000 de euro. Daca va da rezultate va fi extins in toata tara.
Incepand cu aprilie 2014 vor fi facute pentru deszapezire licitatii internationale, astfel ca toate firmele romanesti si straine care doresc sa fie platite pentru ce deszapezesc si pentru materialul antiderapant imprastiat, si nu pe diferite intelegeri, vor veni la licitatie.