Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane electrice Mercedes-Benz eActros propulsate de motoare electrice

În „inima” tehnologică a modelului eActros se află sistemul de propulsie cu două motoare electrice integrate, împreună cu o transmisie cu două trepte. Ambele motoare asigură un confort impresionant la rulare și o dinamică excelentă a vehiculului. Datorită acționării electrice silențioase și fără emisii, camionul poate fi utilizat și pentru livrări pe timp de noapte, dar și pentru intrarea în interiorul orașelor cu interdicții pentru vehiculele diesel.

Pentru că Mercedes-Benz eActros este foarte silențios la drum, acesta a fost echipat cu un sistem extern de alertă acustică a vehiculelor (AVAS), inclus în configurația standard și în conformitate cu cerințele legale, ce avertizează utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, cum ar fi pietonii sau bicicliștii, cu privire la camionul electric aflat în proximitatea lor. Sistemul este format din două difuzoare, conectate atât între ele, cât și la vehicul. În funcție de condițiile de conducere, sunt redate diferite sunete pentru deplasarea înainte și înapoi. Sunetul de deplasare înainte „simulează” un sunet silențios al ventilatorului, în timp ce în marșarier este emis un sunet intermitent format din două tonuri.

Sisteme de asistență pentru șoferi și a doua generație MirrorCam

Modelele eActros 300 și 400 sunt echipate cu a doua generație MirrorCam, disponibilă din aprilie 2022, ce îi oferă șoferului vizibilitate mai mare, în multe situații din traficul rutier, datorită brațelor mai scurte cu zece centimetri și a noilor parametri de imagine pentru o reprezentare și mai realistă a împrejurimilor. Astfel, culorile și luminozitatea sistemului de afișaje au fost armonizate pentru a reprezenta și mai precis zonele relevante pentru situația de conducere.

Sistemul MirrorCam îmbunătățit poate ajuta acum la gestionarea situațiilor precum depășiri, conducerea în condiții de vizibilitate slabă și întuneric, viraje și treceri prin spații înguste, mai sigur și fără stres.

Un alt element definitoriu de siguranță este cea de-a cincea generație de asistență activă la frânare (ABA 5) cu detectarea pietonilor. ABA 5 folosește o combinație de sisteme radar și camere, ce contribuie la prevenirea accidentelor rutiere. Fie că este vorba de un vehicul în față care frânează brusc, un obstacol staționar sau un pieton care traversează drumul, se apropie de camion, merge pe banda din față sau se oprește brusc speriat, șoferul este avertizat vizual și sonor. În situația în care conducătorul auto nu reacționează adecvat, ABA 5 poate iniția frânarea parțială la trei metri pe secundă (aproximativ 50 la sută din puterea maximă de frânare), ca măsură de siguranță. Dacă o coliziune este încă iminentă, ABA 5 poate efectua automat o frânare completă a vehiculului.

O altă componentă de siguranță este reprezentată de Sideguard Assist, ce poate interveni pentru a asista și avertiza șoferul, într-un proces în mai multe etape, în situația în care, în timpul virajelor la dreapta, sunt detectați pietoni sau bicicliști în unghiurile moarte ale vehiculului.

eConsulting pentru mobilitate electrică personalizată

Indiferent de tehnologia de propulsie, fiecare investiție într-un vehicul comercial trebuie să fie rentabilă pentru companiile de transport.

Pentru a ajuta companiile ce trec la electromobilitate, Mercedes-Benz Trucks a încorporat camionul eActros într-un ecosistem holistic, ce include servicii de consultanță pentru utilizarea eficientă a vehiculelor și optimizarea costului total de exploatare (TCO). În plus, o serie întreagă de aspecte ce țin de autocamioanele electrice trebuie clarificate, precum rutele destinate acestora, infrastructura de încărcare electrică, măsuri structurale și investiții pentru încărcarea în autobaze. Astfel, devine important pentru Mercedes-Benz Trucks să fie alături de clienți nu doar în momentul achiziției unui camion electric, ci pe toată perioadă procesului de electrificare a flotei. Rutele existente sunt analizate pentru a determina profilul de utilizare și pentru a determina traseele ce pot fi parcurse cu autocamioane electrice. În plus față de electrificarea autobazei, toate aspectele legate de planificare, modalitățile de aplicare și implementare a infrastructurii de încărcare necesare, precum și de conectarea la rețea, fac parte din serviciul de eConsulting, personalizat în funcție de cerințele individuale ale clienților.

Articole similare

Ad