Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Capacitatea de a transfera în tarife creșterile de costuri va fi crucială în 2023

Transportul rutier din Franța, ca și economia acestei țări în general, și-a revenit în 2021, înregistrând o creștere de 10% a veniturilor după perturbările cauzate în 2020 de pandemia de Covid-19. Cu toate acestea, veniturile pierdute în timpul crizei nu au fost recuperate integral, așa cum reiese din analiza federației transportatorilor rutieri FNTR, citată de Upply.

În plus, Banca Franței arată că, în timp ce opt din 10 companii au avut venituri în creștere, 15% dintre ele au avut scăderi și în 2020, și în 2021.

Profitabilitatea din transport, per ansamblu, s-a îmbunătățit și ea în 2021, marjele operaționale brute revenind la nivelul de dinainte de criză, de 6,4%, ceea ce înseamnă că firmele au reușit să includă în tarife scumpirea motorinei cu circa 15%.

Totuși, 30% dintre transportatori au fost „în roșu“ din perspectiva profitului și de aceea li se recomandă să fie precauți, mai ales în contextul creșterii prețurilor și al situației economice generale care se deteriorează.

În fața incertitudinilor privind perioada imediat următoare, și în special prețurile energiei, Banca Franței a prezentat mai multe scenarii posibile pentru economia din 2023: cel mai optimist prevede o creștere de 0,8%, iar cel mai pesimist, o scădere de 0,5%. Prin urmare, pentru companiile de transport va fi crucială în 2023 capacitatea de a transfera creșterile de costuri în tarife.

 

 

Articole similare

Ad