Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cargus: Weekendul de Black Friday a adus o creștere de 15% a volumelor de colete, susținută de piața internațională și de vânzările din segmentul fashion

Una dintre cele mai mari companii de curierat din România, Cargus a înregistrat o creștere de 15% a volumelor de colete în weekendul 7-10 noiembrie de Black Friday, comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Compania a livrat aproape jumătate de milion de colete zilnic la nivel național, demonstrând evoluția pozitivă a pieței de e-commerce și eficiența operațională ridicată în cea mai aglomerată perioadă de livrări a anului.

Potrivit datelor Cargus, Bucureștiul a generat cea mai mare creștere a volumului de colete, de 22%, urmat de Cluj-Napoca (cu 5,5%), Timișoara (cu 5%) și Iași, Brașov și Constanța (fiecare cu o creștere de aproximativ 4%). În această perioadă, românii au achiziționat în special îmbrăcăminte și încălțăminte de iarnă, urmate de produse tehnologice – televizoare, gadgeturi și accesorii – alături de anvelope, aceasta din urmă fiind o categorie de produse care înregistrează o creștere susținută în această perioadă a anului.

„Rezultatele de anul acesta confirmă că investițiile în infrastructură, tehnologie și parteneriate internaționale se traduc direct în performanță operațională și creștere sustenabilă. Dinamica pozitivă din ultimele două luni a fost generată în principal de clienții internaționali integrați în rețeaua Cargus, iar infrastructura noastră logistică este pregătită să susțină aceste volume în creștere. Peste 90% dintre coletele Cargus ajung la destinație în 24-48 de ore, chiar și în cele mai aglomerate perioade.”, a precizat Belgin Bactali, CEO Cargus.

Pe măsură ce se apropie Black Friday Internațional, pe 28 noiembrie, Cargus anticipează o nouă creștere a afacerilor generată de clienții internaționali, volumul ajungând cel puțin la nivelul celui din weekendul precedent – ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 15% față de perioadele obișnuite. Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă, compania estimează că volumul comenzilor va rămâne ridicat până pe 23 decembrie. Prin intermediul rețelei Cargus SHIP & GO (care cuprinde peste 2.000 de puncte la nivel național), clienții pot ridica ușor coletele și pot beneficia de servicii cu livrări rapide și flexibile, inclusiv în perioadele de vârf.

Pentru majoritatea românilor, Black Friday nu este un maraton al ofertelor, cât mai degrabă o ocazie bună de a achiziționa articole practice în acest an. Aproape unul din trei (30,5%) a menționat că aleg reducerile semnificative, însă un sfert (25,5%) se folosesc de această perioadă pentru a cumpăra articole amânate anterior din cauza costului, în timp ce 13% fac cumpărături imediat de produse de strictă necesitate, potrivit unui sondaj recent realizat de Cargus pe un eșantion de 1.036 de respondenți din mediul urban. Pentru 88% dintre respondenți, prețul rămâne cel mai important criteriu în alegerea produselor pe care le achiziționează, urmat de costurile de transport (26%) și recenziile altor clienți (22%). 14% dintre respondenți iau în considerare și termenele de livrare și politicile de retur atunci când plasează comenzi de Black Friday.

Articole similare

Ad