Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce probleme concrete ridică liberalizarea transportului interjudețean?

După adoptarea OUG nr. 141/2024 privind modificarea legii transporturilor (OG 27/2011), prin care se stabilește liberalizarea serviciilor regulate interjudețene de la 1 iulie 2025, Ministerul Transporturilor a publicat la finele anului trecut și normele metodologice de aplicare. Astfel, înregistrarea solicitărilor de efectuare a curselor interjudețene, dar și verificarea îndeplinirii condițiilor legale, monitorizarea și statistica acestor servicii, urmează să se facă printr-o platformă informatică denumită „rețea de mobilitate rutieră națională”. Aceasta va fi gestionată de ARR și va include toate informațiile privind solicitările formulate de transportatori, trasee, curse, frecvențe, grafice de circulație, autobuze, notificări de renunțare, precum și măsuri administrative de sancționare ale operatorilor. Deși totul pare clar, mai sunt încă lucruri de rezolvat, despre care nu se menționează în Norme, cum ar fi transportul pe bază de cupoane, accesul în autogări sau în stații publice etc.

Despre toate aceste chestiuni, dar și despre polemicile create în jurul liberalizării și în care au fost implicate diferite grupuri de interese am discutat cu Vasile Toma, specialist în transporturi, fost senator și deputat în Parlamentul României.

Articole similare

Ad