Federal-Mogul a incheiat cel mai bun an de cand este prezent in Romania, cu o crestere a cifrei de afaceri de 5-10% fata de 2013 si cu un progres si mai mare pe segmentul vehiculelor comerciale. Si 2015 este privit cu optimism, fiind asteptat un plus de inca 10% fata de 2014.
Corneliu Preda, directorul de vanzari al companiei pentru Romania, arata ca pe piata vehiculelor comerciale se manifesta o tendinta pozitiva, de revenire a cererii de reparatii de calitate, folosind componente de calitate.
„Nu stiu daca firmele de transport investesc mai mult in reparatii de calitate pentru a evita sa cumpere masini noi sau din alte motive, sunt mai multe tendinte pe piata, dar per ansamblu lucrurile merg bine, oamenii sunt tot mai documentati si mai specializati. Suntem insa departe de alte state din punct de vedere al parcului auto, al frecventei reparatiilor si al standardelor legate de intretinere.“
Cresterea cifrei de afaceri a companiei se datoreaza insa si extinderii gamei de produse cu piese de directie si suspensie pentru vehicule comerciale, „care ne aduc un plus de 10%, reprezinta o completare buna, intr-un domeniu in evolutie, si ne vor permite, cu siguranta, o crestere mare in 2015“, si cu stergatoare de parbriz.
Interes scazut pentru segmentul de mijloc si inexistent pentru „buget“
Competitia pe piata romaneasca a furnizorilor de componente auto, inclusiv premium, este mare, asa cum arata Corneliu Preda, dar Federal-Mogul este in primii trei la toate categoriile in care e reprezentat. „Provocarea pentru noi este sa fim mai buni, sa avem produsele cele mai fiabile si mai ecologice, iar faptul ca suntem furnizor de prim montaj pentru toate aceste categorii ne ajuta mult, deoarece service-urile gasesc produsele noastre pe autovehicule si deci au incredere in ele. De aceea vom continua sa activam in paralel pe piata echipamentelor de prim montaj si a celor after-market.“
Deoarece Federal-Mogul investeste timp si bani pentru a face certificari de produse, impreuna cu RAR, tocmai ca sa nu aiba distribuitorii sai probleme, este afectat de concurenta firmelor care produc in China sau in alte zone „tulburi“, si care nu au astfel de preocupari. Dar, pe de alta parte, compania are produse premium, deci nu „lupta“ pentru aceleasi categorii de clienti. „Insa tot nu e placut sa stim ca ajung pe piata piese care pun in pericol siguranta pe drumurile publice sau rentabilitatea transportului“, puncteaza Corneliu Preda, care spera ca posesorii de vehicule si comerciantii deopotriva vor intelege ca piesele ieftine duc in final la costuri mai mari, deoarece se inlocuiesc mai des, deci necesita mai multa manopera si presupun timpi mai mari de imobilizare.
Federal-Mogul isi pune problema sa fie reprezentat si pe segmentul de mijloc, „dar numai unde este tehnic posibil, astfel incat sa nu punem in pericol vehiculele si oamenii“. De exemplu, compania are in oferta stergatoare de parbriz din zona medie ca performante si pret, deocamdata doar pentru autovehiculele …