Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cererea puternică de remorci în 2022 va fi urmată de o scădere de 10,4% în 2023

De la raportul din mai 2022, războiul din Ucraina și costul energiei plus inflația generală a prețurilor au înlocuit Covid-19 ca principale amenințări la adresa creșterii cererii de remorci. Inflația a crescut la peste 10%, iar ratele dobânzilor au crescut din nou și din nou.

Previziunile economice pentru țările din Europa de Vest au primit o lovitură destul de puternică în 2022. Ca urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2023 și în anii următori au fost reduse cu peste 10.000 de unități. Cu toate acestea, anul 2022 s-a dovedit a fi rezistent pe măsură ce anul a avansat, cererea de remorci din Europa de Vest rămânând oarecum izolată de impactul războiului din Ucraina.

Previziunile economice pentru 2023 și anii următori s-au stabilizat acum și, în unele cazuri, s-au îmbunătățit ușor față de nivelul în care se aflau în noiembrie.

Creșterea costurilor cauzată de inflația ridicată și de ratele ridicate ale dobânzilor, combinată cu unele probleme continue în ceea ce privește aprovizionarea cu piese pentru vehicule, îngreunează producția. Un război european plus o situație economică dificilă nu pot decât să afecteze încrederea mediului de afaceri și să reducă disponibilitatea companiilor de a investi în noi echipamente de transport.

CLEAR preconizează o scădere de 10,4% a cererii de remorci în 2023. Creșterea ulterioară din perioada de prognoză va readuce nivelul vânzărilor la cel din 2022 până în 2025. Se preconizează că perioada 2024-2025 va fi mai pozitivă atât în ceea ce privește economia vest-europeană, cât și în ceea ce privește creșterea numărului de înmatriculări de remorci.

În 2018, producția de remorci s-a situat la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub nivelul din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23 %, iar scăderea producției a fost de 32 %, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor de remorci din Germania.

Creșterea producției în 2024 și 2025 va readuce nivelul la cel înregistrat în 2019 și 2022. Parcul de remorci (dimensiunea parcului auto) a crescut cu 1,5% în 2022. Acesta va crește în medie cu 1,1% în perioada de prognoză, ceea ce reprezintă o creștere constantă, deși nespectaculoasă.

Comerțul cu bunuri din Europa de Vest în cursul anului 2021 a oferit o altă surpriză. Comerțul a scăzut cu doar 3% în Q4 2020 (măsurat în euro). Acest lucru s-a întâmplat în ciuda dificultăților în circulația mărfurilor între Regatul Unit și UE ca urmare a Brexit-ului. Pentru anul 2020, comerțul a scăzut cu 10%. Cu toate acestea, schimburile comerciale din Q4 2021 au stabilit un nou record, la fel ca și cifrele pentru Q3 2022, când s-a înregistrat un salt surprinzător de mare care a dus la o creștere de 27% de la an la an – posibil legat de costul importurilor de gaze.

Perioada de prognoză cuprinsă între 2023 și 2027 va fi o perioadă de scădere a cererii de înlocuire a remorcilor, ca urmare a numărului scăzut de înmatriculări de remorci în perioada 2009-2014. Prin urmare, creșterea prognozată a cererii de remorci va necesita niveluri semnificative de investiții în remorci noi peste nivelul de înlocuire. Raportul subliniază când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2027.   

Articole similare

Ad