Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Cifra de afaceri a Waberer’s s-a prabusit in trimestrul secund

Criza transportatorului maghiar Waberer’s International continua. Raportul privind performanta din a doua jumatate a primului semestru releva o reducere a cifrei de afaceri cu o treime (33,1%), comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. In termeni absoluti, veniturile din aprilie, mai si iunie au fost de 115,5 milioane de euro, iar compania a dat vina pe pandemia de Covid-19, care a redus camioanele din transportul international cu 30-40%, dar si pe reducerea flotei inceputa in 2019, care a tras pe dreapta o mie de vehicule (o treime din flota).

Compania maghiara pierde in transportul rutier international, care ramane principala activitate, dar castiga in logistica 3PL. Pentru a limita pierderile, pe langa reducerea drastica a vehiculelor, Waberer’s a schimbat in iulie si modul in care sunt acestea utilizate, trecand de la „taxi” la „trade lane”. Primul model a implicat in principal deplasarea la fata locului bazata pe cererea in timp real, cu rentabilitate relativ redusa, in timp ce al doilea favorizeaza contractele pe termen lung de-a lungul principalelor rute europene. Aceasta modificare ar trebui finalizata pana la sfarsitul anului.
Reducerea costurilor a imbunatatit marjele companiei in al doilea trimestru al anului. EBIDTA s-a contractat cu 27,5%, pana la 8,7 milioane de euro, dar marja sa s-a imbunatatit cu 0,6%, ajungand la 7,5%. EBIT a ramas stabil la -5,9 milioane de euro, in ciuda scaderii veniturilor si a EBID, in timp ce datoria financiara neta a scazut cu 10,3 milioane de euro.

Comentand rezultatele, conducerea „se asteapta ca revenirea la nivelul de volum premergator crizei sa ramana lenta, iar cererea ar trebui sa ramana subminata in urmatoarele trimestre. In acest context, Waberer’s va continua sa se concentreze pe rentabilitate, generarea de numerar si reducerea datoriilor prin schimbarea modelului de afaceri, reducerea dimensiunii flotei din transportul international si cresterea cotei de piata din logistica in contul tertilor”.

Articole similare

Ad
Ad