Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cifră de afaceri similară celei din aprilie 2019 pentru transportatorii din Franța

Comitetul Național Rutier din Franța (CNR) a realizat și pentru aprilie un barometru al activității de transport rutier, domeniu care continuă să fie afectat de criza Covid-19. De data aceasta însă, pentru a compara situația din prezent cu cea de dinainte de pandemie, analiza are în vedere 24 de luni (aprilie 2019-aprilie 2021).

În aprilie 2021, cifra de afaceri a firmelor franceze de transport pe distanțe lungi și regional, de marfă generală, cu ansambluri articulate, a crescut cu 1,4% față de acum doi ani (respondenții cu cele mai slabe rezultate indică o scădere de 2,9%, iar cei cu cele mai bune rezultate, o creștere de 5,7%) și numărul de șoferi angajați este la fel de mare ca atunci.

În același timp, prin comparație cu martie 2021, cifra de afaceri din aprilie 2021 a fost cu 3,3% mai mică (cele mai slabe valori fiind de -6,6%, iar cele mai bune indicând egalitate).

Dacă însă comparăm aprilie 2021 cu aprilie 2020, diferența este uriașă, de +89,1%, câtă vreme aprilie 2020 a fost prima lună completă de criză și luna în care a avut loc prima carantinare. Deci punând alături cele două valori putem înțelege mai bine ce impact a avut criza sanitară la începutul ei asupra activității de transport.

Numărul șoferilor de camion angajați în aprilie 2021 în Franța a fost cu 0,4% mai mare decât în martie (de la -1,1% la +1,9%, în funcție de firmă), cu 0,04% mai mare decât în aprilie 2019 (de la -3,2% la +3,2%) și cu 39,7% mai mare decât în aprilie 2020, când scăzuse cu 30,5% față de aprilie 2019.

Diferențele dintre firme sunt puse de CNR pe seama tipului diferit de transport (regional sau pe distanțe lungi), dar și a dimensiunii lor (de la 0 la 19 angajați, de la 20 la 49 sau 50 ori mai mulți angajați).

Conform Institutului de Statistică din Franța, la 11 aprilie 2021 traficul rutier din această țară era cu 6% mai mic pentru camioane grele și cu 25% mai mic pentru toate vehiculele comparativ cu o zi similară de dinainte de criză.

Articole similare

Ad