Pe 15 martie, Hochbahn, compania de transport public din Hamburg, a primit pentru teste doua autobuze Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid. Este singurul autobuz care in prezent poate calatori folosind numai electricitate, nu si motorul diesel. Propulsia vehiculului este asigurata de una dintre cele mai mari baterii li-ion care pot fi folosite pentru astfel de aplicatii mobile.
Electricitatea poate fi generata, de exemplu, prin franare in timpul coborarii unei pante, dar, daca este, nevoie poate fi furnizata si de un generator activat de un motor diesel.
Acest concept hibrid a fost deja testat si demonstrat pe modelul urban Mercedes-Benz Citaro. Accelerarea se face rapid datorita celor patru motoare electrice integrate in butucii rotilor si pe axa spate, care au o putere de 320 kW. Motorul diesel, ca dimensiune, este pe jumatatea celui folosit la modelele diesel, cantarind 450 kg. Sistemul de baterii genereaza o energie maxima de 240 kW si are o greutate de numai 350 kg.
Aceste doua vehicule pe care compania de transport din Hamburg le va testa sunt primele vandute. In 2010, Daimler va testa circa 30 de autobuze Citaro G BlueTec Hybrid in diferite regiuni. Se urmareste astfel testarea caracteristicilor vehiculului in diferite conditii topografice si de viteza.
Chiar in martie anul trecut, 250 de reprezentanti de la diferite companii de transport din Europa au avut ocazia de a testa autobuzul. Noul model a avut de trecut prin multe teste interne, printre care o serie de operatiuni pe durata catorva saptamani care s-au derulat la Cercul Polar, in cele mai dure conditii posibile.