După o cerere slabă de remorci în 2020, cauzată de Covid-19, a existat o creștere de 42% a înmatriculărilor de remorci în regiunea Europei de Est în 2021, ajutată de o creștere uriașă în special în Polonia și Turcia. În termeni procentuali, creșterea în 2021 a variat de la 6% în Rusia la 112% în Lituania și, prin urmare, a fost pozitivă în fiecare țară.
În 2022 s-a înregistrat o scădere de 4,1% a cererii de remorci în regiune, ca urmare a scăderii substanțiale a cererii în țările cele mai afectate de războiul din Ucraina, printre care se numără Rusia și Belarus. Polonia a avut, de asemenea, o scădere mare a cererii, dar aceasta s-a datorat faptului că a avut o cerere record de remorci în 2021, ceea ce a dus vânzările la un nivel nesustenabil.
În 2023 se preconizează o nouă scădere de 13% în regiune, din cauza continuării războiului din Ucraina, a crizei energetice, a inflației, a sancțiunilor și, bineînțeles, a lipsei de încredere a mediului de afaceri, care va întârzia investițiile în echipamente de transport.
Excepția din regiune a fost Turcia, care a înregistrat o creștere de 38% a cererii de remorci în 2022. Motivul a fost acela că, în condițiile în care inflația este de 70%, companiile care au bani în bancă preferă să îi cheltuiască pe active care își vor păstra o anumită valoare decât să privească cum se depreciază. În plus, Turcia a avut o cerere relativ scăzută de camioane și remorci în perioada 2016-20, astfel încât s-a acumulat o cantitate mare de cerere de recuperare.
Rezultatele vânzărilor de remorci în 2018 au înregistrat al treilea cel mai mare vârf din istorie, fiind depășite doar de cele din 2007 și 2008. În prezent, prognoza este că înmatriculările de remorci noi vor depăși nivelul din 2007 în 2027, după ce au depășit nivelul din 2018 în 2021.
Prognoza pentru perioada 2023-2027 a fost îmbunătățită în fiecare an, în special în cadrul Turciei, Cehiei și Bulgariei.
Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere cu 50% a cererii între 2011 și 2015, în mare parte ca urmare a anexării Crimeei, dar a avut o revenire uimitoare în 2017/2018 și a fost din nou cea mai mare piață în 2019-2020. Cererea din Turcia a atins un nou minim în 2019, dar redresarea este deja bine stabilită și va rămâne aproximativ la același nivel cu cel al Poloniei până la sfârșitul perioadei de prognoză.
În timp ce cererea de transport rutier (măsurată în tone-km) în Europa de Vest nu și-a revenit încă la nivelurile tipice de dinaintea recesiunii din 2009, în Europa de Est, atât cererea de transport rutier intern, cât și cea internațională a continuat să crească în fiecare an. Până în 2018, când creșterea a stagnat.
Încetinirile din Bulgaria, Cehia, Estonia, Polonia și Ungaria au fost suficiente pentru a opri creșterea care fusese continuă din anul 2000. În 2019 a existat o creștere de aproximativ 5,6% a cererii, dar aceasta s-a datorat în principal activității internaționale din Polonia și Lituania. A existat o creștere suplimentară de 3,2% și 8% în 2020 și, respectiv, 2021, iar pentru 2020 se estimează o creștere de 2,3%. Efectiv, cererea de transport s-a transferat dinspre Europa de Vest către Europa de Est. Gary Beecroft, director general al CLEAR International, a declarat: „Intervenția rusă în Ucraina va duce la o scădere a pieței de remorci la nivelurile înregistrate ultima dată după ocuparea Crimeei în 2014. Sancțiunile impuse Rusiei (din nou) au un efect real. În schimb, Polonia, Turcia și Lituania vor avea piețe puternice în perioada de prognoză post-covid.”