Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Clientii puternici aduc cresteri de volume

Actor important pe piata europeana a transporturilor si logisticii, grupul Norbert Dentressangle numara in Romania clienti de renume precum Carrefour, Danone sau Salomon. Acestia au permis grupului sa-si mareasca volumele negociate aici chiar pe perioada crizei, astfel ca in 2010 flota detinuta la noi in tara va creste cu circa 10%, pastrand in acelasi timp si actualii subcontractori.
 
Prezent pe piata europeana inca din 1979, grupul Norbert Dentressangle s-a stabilit in Romania in octombrie 1999, dezvoltand la Arad, impreuna cu De Bortoli la Arad, societatea NDB Logistica, care exploateaza un depozit de 26.000 m2, unde deserveste clienti precum Salomon, Frigoglass sau GDS.
 

Apoi, Norbert Dentressangle s-a decis sa se dezvolte si separat in Romania in logistica, sub numele de ND Logistics, demarand in 2007 activitatea intr-un depozit la Otopeni, dupa care a operat in diferite centre.
Compania se ocupa de logistica lantului Carrefour in depozitul retailer-ului de la Bucuresti, de 43.000 m2, unde circa 300 de angajati Norbert Dentressangle Logistics administreaza marfuri alimentare si nealimentare.
Norbert Dentressangle are printre clienti Carrefour, din 2007, cand distribuitorul avea in Romania doar cateva magazine.
Pentru acest client, 50 de camioane sunt incarcate in medie aproape zilnic din depozitul de langa Capitala pentru 18 hipermarket-uri si cinci supermarket-uri. „Administram toate activitatile din depozit, iar in cateva saptamani ne vom asuma si sarcina activitatilor de cross docking“, a explicat Jean-Claude Bernaben, directorul ND Logistics Romania.
In alte doua depozite cu temperatura controlata – unul de 3.600 m2, de la Bucuresti, si unul de 800 m2, de la Cluj – compania se ocupa de logistica Danone.

Norbert Dentressangle isi creste parcul de autovehicule anul acesta
In 2006, Norbert Dentressangle a achizitionat firma romaneasca de transport Transcondor, ce detinea atunci circa 100 de camioane. In prezent, compania are peste 200 de camioane folosite in special pentru transport international, flota constanta din 2008. „Dupa ce am cumparat Transcondor, am investit in reinnoirea si modernizarea parcului de autovehicule si in instruirea soferilor la standardele noastre.“
Numarul camioanelor a ramas constant anul trecut, iar in prezent in Romania toate autovehiculele sunt Euro 4 si Euro 5. Vechimea maxima a parcului este de trei ani. „Reinnoind autovehiculele avem un parc care respecta mediul si cu o fiabilitate ridicata, care ne permite sa respectam angajamentele de calitate a serviciului“, a spus Eric Burlat, directorul activitatii de transport a Norbert Dentressangle in Romania.
Pentru anul acesta, sefii companiei au prevazut o crestere a flotei de camioane cu circa 10%. Achizitiile de autovehicule sunt administrate la nivel de grup pentru intreaga Europa. „Dupa parerea mea, criza inca nu a trecut complet. Dar cred ca am trecut de partea cea mai grea, iar acum ne asteptam la o crestere a volumelor. Asa ca pentru 2010 am preconizat o crestere a parcului si a numarului de soferi“, a mai spus Eric Burlat.
Transportul intern in Romania se face cu ajutorul companiilor subcontractoare. Unul dintre cele mai importante criterii in alegerea partenerilor de transport este respectarea timpului de incarcare si de livrare. „Subcontractorii cu care lucram vor trebui sa ofere aceeasi calitate a serviciilor ca si noi. Clientul nu trebuie sa simta vreo diferenta. Dar, pentru a putea garanta calitatea serviciului, trebuie sa putem conta pe propriul parc, ca si pe subantreprenori. Toti soferii care lucreaza pentru noi sunt instruiti pentru a ne putea reprezenta compania.“
Inginerii biroului de studii Norbert Dentressangle au optimizat anul trecut organizarea si planificarea transporturilor. „Una dintre consecintele optimizarii si planificarii transportului este ajustarea numarului de personal in antrepozit la strictul necesar, ceea ce ne ofera resurse pentru a dezvolta alte servicii pentru clientii nostri.“

9.500 de puncte de livrare
In general, marfa ajunge la depozite in timpul zilei si seara, iar a doua zi este livrata catre punctele de distributie sau la magazine. Compania dispune de circa 21 de puncte de crossdocking si de nu mai putin de 9.500 de puncte de livrare in tara, deservite cu ajutorul celor 86 de autovehicule proprii, la care se adauga cele ale subcontractorilor. „In activitatea de grupaj, fiecare companie are propriile costuri, care influenteaza preturile oferite clientilor. Noi propunem clientilor calitate, iar in fata acestei calitati putem pune un pret. Un pret bun este doar cel pe care clientul este dispus sa il plateasca. Preturile noastre includ costurile pe care le avem. Calitatea serviciului necesita un nivel al pretului minim sub care nu putem cobori. Scopul nostru este de a face sa scada costurile de transport ale clientilor nostri, ceea ce nu inseamna neaparat scaderea preturilor noastre. Soferii pe care ii avem sunt constienti ca trebuie sa scada costurile prin efectuarea a cat mai putini kilometri pe gol sau fara rost, prin reducerea consumului de carburant s.a. Toti ne implicam pentru a optimiza cat mai mult costurile. In plus, dispunem de diferite echipamente, cum ar instrumentele de urmarire care, daca permit imbunatatirea calitatii serviciului, implica un cost. In 2010 vom propune clientilor solutia de optimizare a activitatii prin folosirea acelorasi mijloace de transport sau depozite“, a spus Jean-Claude Bernaben.
In locul scaderii preturilor, compania a preferat sa ofere clientilor solutii personalizate. „Prioritatea noastra este de a concepe solutii personalizate de transport pentru fiecare dintre clientii nostri. Prin faptul ca le aducem solutii cu valoare adaugata putem intra intr-o relatie profitabila pentru ambele parti cu clientii nostri. Am studiat, de exemplu, productivitatea si gestiunea volumelor care nu sunt lineare in perioada de criza” a explicat Eric Burlat.
Termenele de livrare depind de distanta ce trebuie parcursa si de conditiile de trafic. „Aceasta este o activitate ce necesita profesionalism, organizare si experienta. Suntem foarte responsabili in fata clientilor si nu vrem sa ne gasim scuze pentru nerespectarea contractului, ci sa gasim solutii pentru a-l respecta.“
Compania dispune de experti care contribuie la oferirea de solutii personalizate clientilor. Iar dezvoltarea sistemului informatic se face, de asemenea, in interior.

De 31 de ani prezent in Europa
Norbert Dentressangle a creat in 1979 compania care ii poarta numele ca o afacere de transport, iar ulterior aceasta si-a diversificat serviciile, oferind si activitati de logistica. La sfarsitul lui 2007, Norbert Dentressangle a cumparat grupul Christian Salvesen, dublandu-si astfel dimensiunile in Europa. Grupul Christian Salvesen era specializat mai ales in logistica produselor la temperatura controlata (proaspete si congelate). Circa 57% din cifra de afaceri provine din activitatea de transport si 43% din cea de logistica. In prezent, grupul dispune in Europa de circa 7.000 de autotractoare si 8.500 de remorci.
„Pe partea de transport oferim un serviciu complet, de la camioane complete la grupaje, transporturi multimodale. In Romania suntem inca in faza de crestere a potentialului si nu am dezvoltat inca intreaga gama de servicii de transport si logistica pe care o are Norbert Dentressangle”, a spus Eric Burlat. Norbert Dentressangle este prezent in 16 tari din Europa.                         

Articole similare

Ad