Pentru prima dată din octombrie anul trecut, scăderea comenzilor în sectorul construcțiilor de mașini și instalații în luna iulie a fost doar cu o singură cifră în comparație cu anul precedent. Cu toate acestea, scăderea comenzilor de 5% în termeni reali nu este un semn al unei inversări a tendinței, deoarece în aceeași lună a anului trecut se înregistrase doar un volum de comenzi infim. „Având în vedere această bază slabă, ștacheta nu a fost pusă prea sus”, explică economistul-șef al VDMA, Dr. Ralph Wiechers. În iulie, atât comenzile din Germania, cât și cele din străinătate au scăzut cu 5% față de anul precedent, comenzile din țările euro scăzând cu 6%, iar cele din țările non-euro cu 4%.
„Industria a fost ferită de o nouă scădere puternică a comenzilor, atât de la an la an, cât și pe parcursul anului. Cu toate acestea, situația comenzilor în sectorul construcțiilor de mașini și instalații rămâne nesatisfăcătoare în ansamblu și nu există nicio scânteie inițială pentru noi comenzi. Din păcate, nu vedem semne reale în acest sens nici în economia globală, nici în Germania”, explică Dr. Wiechers.
„Situația comenzilor în sectorul construcțiilor de mașini și instalații rămâne nesatisfăcătoare în ansamblu, nu există o scânteie inițială pentru noi comenzi”, a declarat Dr. Ralph Wiechers, economist șef al VDMA.
În perioada mai puțin volatilă de trei luni, din mai până în iulie 2024, comenzile au scăzut cu 14% în termeni reali față de anul precedent. S-au înregistrat cu 22% mai puține comenzi din Germania și cu 10% mai puține comenzi din străinătate. Țările din zona euro și cele din afara zonei euro au înregistrat fiecare o scădere de 10% față de anul precedent.