Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană: nicio propunere legislativă nouă privind întoarcerea camioanelor

Comisia Europeană nu va încerca să impună obligația de întoarcere a camioanelor în țara lor de origine la un anumit interval de timp, după ce, în octombrie 2024, Curtea Europeană de Justiție (CEJ) a respins măsura din Pachetul Mobilitate de întoarcere a vehiculelor la opt săptămâni în statul de înmatriculare, a dat asigurări comisarul european pentru transport, Apostolos Tzitzikostas, la o scrisoare deschisă înaintată de doi europarlamentari. „Această măsură nici nu a fost propusă inițial de Comisie”, a explicat Tzitzikostas.

CEJ și-a justificat hotărârea pe motiv că legiuitorul UE nu a efectuat suficiente evaluări de impact pentru a putea evalua corespunzător proporționalitatea dispoziției. „Verdictul nu este, prin urmare, îndreptat împotriva prevederii ca atare”, scriu cei doi europarlamentari S&D Estelle Ceulemans (Belgia) și Johan Danielsson (Suedia) în scrisoarea adresată Comisiei UE, solicitând lămuriri dacă se va realiza o astfel de evaluare a impactului sau care ar putea fi alte modalități de a introduce o nouă obligație de întoarcere a camioanelor, similară cu cea inițială.

În răspunsul său, Tzitzikostas a dat asigurări că CE nu are în vedere acest lucru, mai ales că încă din 2020, când a fost adoptat Pachetul, Comisia a susținut că această obligație de întoarcere a vehiculelor, chiar dacă poate fi considerată rezonabilă din punct de vedere al politicii sociale, ar fi contrară obiectivelor politicii climatice a UE.

Comisia își menține și astăzi această poziție, însă va monitoriza îndeaproape „efectele negative ale eliminării obligației de întoarcere a camioanelor, în special asupra condițiilor de muncă ale șoferilor”, a mai precizat Tzitzikostas.

Articole similare

Ad